Rosnąca popularność produktów wegańskich okazuje się być dobrą wiadomością nie tylko dla klimatu, środowiska, zwierząt oraz zdrowia konsumentów, ale też istotnym trendem, którego firmy nie mogą ignorować.
Badanie przeprowadzone przez firmę inwestycyjną Blue Horizon i giganta finansowego MSCI na około 485 firmach z sektora spożywczego wykazało, że posiadanie w swoim asortymencie roślinnych zamienników mięsa i nabiału zmniejsza ryzyko klimatyczne wobec danej firmy. Analiza dotycząca podejścia firm spożywczych do rosnącego zapotrzebowania na białka roślinne oraz potrzeby przejścia do zera netto wykazała, że z reguły firmy przodujące w pierwszej kwestii, lepiej od konkurencji radzą sobie również w drugiej.
Czytaj więcej
Bez rezygnacji z mięsa i nabiału nie powstrzymamy katastrofy klimatycznej, wynika z najnowszego raportu organizacji Compassion Polska.
Jak się okazuje, aż 46 proc. badanych posiada w swojej ofercie jakąś formę roślinnej alternatywy dla białka zwierzęcego. Jedynie 9 proc. firm zadeklarowało, że te kategorie produktów stanowią ponad 5 proc. ich całkowitej sprzedaży.
Wśród badanych znalazł się m.in. Beyond Meat, jako jedyna firma posiadająca wyłącznie roślinne produkty, zaopatrująca m.in. Burger Kinga czy Starbucksa. Największą firmą spożywczą uznaną w raporcie za lidera była firma Nestle, która posiada patenty na ponad 100 linii produktów pochodzenia roślinnego.