Aktualizacja: 01.07.2025 06:52 Publikacja: 22.01.2022 14:36
Foto: Adobe Stock
Rosnąca popularność produktów wegańskich okazuje się być dobrą wiadomością nie tylko dla klimatu, środowiska, zwierząt oraz zdrowia konsumentów, ale też istotnym trendem, którego firmy nie mogą ignorować.
Badanie przeprowadzone przez firmę inwestycyjną Blue Horizon i giganta finansowego MSCI na około 485 firmach z sektora spożywczego wykazało, że posiadanie w swoim asortymencie roślinnych zamienników mięsa i nabiału zmniejsza ryzyko klimatyczne wobec danej firmy. Analiza dotycząca podejścia firm spożywczych do rosnącego zapotrzebowania na białka roślinne oraz potrzeby przejścia do zera netto wykazała, że z reguły firmy przodujące w pierwszej kwestii, lepiej od konkurencji radzą sobie również w drugiej.
Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) postanowił ukrócić nieetyczne praktyki branży mięsnej. To ma u...
Nowe zalecenia dietetyczne Austrii uwzględniają zarówno przesłanki zdrowotne, jak i klimatyczne. To kolejne pańs...
Menu w wiosce olimpijskiej podczas tegorocznych igrzysk olimpijskich w Paryżu miało opierać się głównie na rośli...
Nowy raport ekspertów Banku Światowego alarmuje: zmiany w rolnictwie są niezbędne, aby ograniczyć globalne emisj...
Nowy raport Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP) wykazał ogromną skalę marnowania żywnoś...
Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu (PIK) odkryli, że ograniczenie ilości produktów odz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas