Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.08.2025 22:50 Publikacja: 24.04.2025 04:56
Zdaniem autorów badania założenia i prognozy związane z modą cyrkularną były zbyt optymistyczne.
Foto: Taylor Weidman/Bloomberg
Szacuje się, że każdego roku globalnie produkujemy około 2 miliardy ton odpadów, a przemysł odzieżowy odpowiada za znaczącą część tego problemu – niektóre dane wskazują, że nawet 87 procent wyprodukowanych tekstyliów może trafiać na składowiska śmieci lub do spalarni.
W dobie kryzysu klimatycznego na popularności zyskuje więc moda cyrkularna – oparta na recyklingu i upcyklingu używanych ubrań i tkanin. Z badania opublikowanego w czasopiśmie „Frontiers in Sustainability” wynika jednak, że może nie być ona tak ekologicznym rozwiązaniem, jak twierdzą jej zwolennicy.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Branża ubezpieczeniowa staje się jedną z największych ofiar zmian klimatycznych. Jeszcze niedawno roczne straty...
Chiny wykorzystują bierność administracji Donalda Trumpa, by przejąć przywództwo w dziedzinie transformacji ener...
Nowe badanie naukowców z Międzynarodowego Panelu ds. Środowiska Informacyjnego (IPIE) potwierdziło główne źródła...
Międzynarodowy Trybunał Sprawiedliwości w Hadze wydał opinię, która jednoznacznie wskazuje, że zmiany klimatyczn...
W obliczu coraz częstszych i bardziej intensywnych fal upałów, w wielu krajach Unii Europejskiej klimatyzacja st...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas