Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 15.10.2025 14:13 Publikacja: 28.03.2025 14:43
W badaniu opublikowanym na łamach „Nature Climate Change” niemal połowa ankietowanych mieszkańców Unii Europejskiej opowiedziała się za wprowadzeniem takiego zakazu.
Foto: Jason Alden/Bloomberg
W 2024 roku sekretarz generalny ONZ Antonio Guterres apelował o to, by paliwa kopalne, które nazwał „ojcami chrzestnymi chaosu klimatycznego”, zostały objęte zakazem reklamy. Wezwał również agencje reklamowe do „zaprzestania działania jako pomocnicy w niszczeniu planety” poprzez współpracę z klientami z branży węgla, gazu oraz ropy.
Na wprowadzenie zakazu reklamy paliw kopalnych zdecydowała się już Haga, gdzie wszedł on w życie wraz z początkiem roku. Miasto, które planuje osiągnięcie zerowej emisji netto do 2030 roku zdecydowało, że reklamowanie paliw kopalnych oraz usług wysokoemisyjnych, takich jak statki wycieczkowe i podróże lotnicze, stoi w sprzeczności z ambicjami klimatycznymi.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
W związku z nieopłacalnością i negatywnym wpływem na środowisko, znajdująca się na pustyni Mojave w Kalifornii e...
Prezydenckie obietnice „wiercenia” bez ograniczeń oraz wprowadzenie stanu wyjątkowego w energetyce nie przyniosł...
Biały Dom może się odwracać od kampanii na rzecz ochrony klimatu i redukcji emisji CO2, ale potęgi odnawialnych...
Jak wynika z najnowszego, corocznego raportu „Global Electricity Review” think tanku Ember, w 2024 roku 40,9 pro...
„Można wątpić, czy branża paliw kopalnych jest w stanie lub chce podążać ścieżką dostosowaną do celów porozumien...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas