Aktualizacja: 03.05.2025 23:40 Publikacja: 28.06.2021 12:06
Foto: Scott Blake/ Unsplash
Dekarbonizacja branży budowlanej to ogromne wyzwanie z uwagi na fakt, że jest to jeden z najbardziej emisyjnych sektorów przemysłu na świecie, generujący około 39% światowych emisji gazów cieplarnianych. Skandynawskie miasta postawiły sobie za cel redukcję tych emisji i wygląda na to, że mogą wkrótce zrewolucjonizować tę branżę i sprawić, że stanie się faktycznie przyjazna dla środowiska.
Jednym z wiodących w tej kwestii miast jest Oslo, gdzie już w 2019 roku wdrożono nowatorski projekt pierwszego na świecie zeroemisyjnego placu budowy Olav Vs. Zauważono przy tym, że używanie urządzeń elektrycznych zamiast silników wysokoprężnych wpłynęło na zmniejszenie hałasu i zanieczyszczeń w okolicy budowy. Dzięki temu projekt pilotażowy bramy Olav Vs był w stanie zaoszczędzić 35 tysięcy litrów oleju napędowego i równowartość 92 500 kg CO2 w porównaniu z wykorzystaniem tradycyjnych maszyn, co stanowi ekwiwalent usunięcia z dróg 20 samochodów na rok.
Nowa edycja programu Czyste Powietrze ma zwiększyć jego efektywność i transparentność. „Zapewniamy, że stanie si...
Nowa analiza Instytutu Ekonomiki Energetycznej i Analizy Finansowej (IEEFA) ostrzega przed nadmiernym poleganiem...
Choć z każdym rokiem w Europie liczba zainstalowanych pomp ciepła powinna rosnąć, ostatnie miesiące przyniosły d...
Transformacja energetyczna, Gospodarka o Obiegu Zamkniętym oraz dekarbonizacja przemysłu – to główne zagadnienia...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Dekarbonizacja przemysłu chemicznego już się zaczęła. By osiągnąć na tym polu efekty, potrzeba jak najwięcej inn...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas