Reklama
Rozwiń
Reklama

Firmy paliwowe chcą, byś czuł się winny zmian klimatycznych

Gdy kryzys klimatyczny przyspieszał, firmy takie jak ExxonMobil inwestowały fortunę w strategie PR mające odwrócić uwagę od faktycznych przyczyn zjawiska.

Publikacja: 17.05.2021 10:53

Firmy paliwowe chcą, byś czuł się winny zmian klimatycznych

Foto: WClarke/ Wikimedia Commons

Firma ExxonMobil przez 40 lat podważała istnienie zmian klimatycznych, przed pierwsze 2 dekady skupiając się na negowaniu argumentów naukowców. A potem postanowiła przerzucić poczucie winy na konsumentów. „Konsumenci oszczędzający energię mogą zrobić prawdziwą różnicę” – ogłosiła firma w 2007 roku. Rok później w reklamie skierowanej do branży motoryzacyjnej, obłudnie przekonywała, że „ważne jest, abyśmy również ograniczyli emisję gazów cieplarnianych. Jednym ze sposobów jest poprawa wydajności pojazdów, którymi kierują ludzie ”. A wszystko to ze świadomością, że nieporównywalnie bardziej dotkliwe skutki dla środowiska wywiera działalność koncernów naftowych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Zielone technologie
Rusza nowa odsłona programu Czyste Powietrze: Jak zmienią się zasady?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Zielone technologie
Drogo i nieefektywnie: krytyczny raport na temat technologii wychwytywania CO2
Zielone technologie
Spadek sprzedaży pomp ciepła. Za mało wsparcia dla inwestycji
Zielone technologie
Sieć Badawcza Łukasiewicz i Grupa Azoty nawiązują współpracę. „Ogromny atut”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Zielone technologie
Zazielenianie branży chemicznej. Nowe produkty dla rozwiązania starych problemów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama