Boty pokazały, jak media promują klimatyczną dezinformację

Wpływ mediów na debatę o kryzysie klimatycznym to zarazem problem dystrybucji treści w internecie, uzależnienia od reklamodawców i dziennikarskiego prawdopośrodkizmu – co obnażył algorytm, przygotowany przez dwóch artystów.

Publikacja: 22.06.2021 14:52

Boty pokazały, jak media promują klimatyczną dezinformację

Foto: camilo jimenez

Jak w internecie walczyć ze zmianami klimatycznymi? Według artystów Tegi Brain i Sama Lavigne, warto zadbać o to, by najistotniejsze wiadomości na ten temat były właściwie wyeksponowane i dzięki temu, bardziej zauważalne dla internautów. Stworzyli więc Synthetic Messanger, czyli projekt, który dzięki interakcji botów regularnie podbija widoczność wiadomości dotyczących klimatu.

Dzięki narzędziu setki botów codziennie wyszukują i „czytają” wiadomości na temat kryzysu klimatycznego, dzięki czemu stają się one bardziej widoczne w sieci.  Boty klikają również w reklamy, aby dodatkowo wesprzeć publikacje. I choć Brain i Lavigne wiedzą, że Synthetic Messanger nie zmieni funkcjonowania mediów ani nie powstrzyma katastrofy klimatycznej, to liczą na to, że obnaży niedoskonałości związane z przedstawianiem naprawdę istotnych informacji w internecie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Walka o klimat
Debata Nowy projekt ROP podnosi temperaturę na rynku
Walka o klimat
GOZ: Krok do przodu, dwa kroki do tyłu
Walka o klimat
Chcemy świata, w którym opakowania będą w całości pochodzić z materiałów odnawialnych
Walka o klimat
Trzeba zadbać o to, by recyklat został w Polsce
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Walka o klimat
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką