Reklama
Rozwiń
Reklama

Boty pokazały, jak media promują klimatyczną dezinformację

Wpływ mediów na debatę o kryzysie klimatycznym to zarazem problem dystrybucji treści w internecie, uzależnienia od reklamodawców i dziennikarskiego prawdopośrodkizmu – co obnażył algorytm, przygotowany przez dwóch artystów.

Publikacja: 22.06.2021 14:52

Boty pokazały, jak media promują klimatyczną dezinformację

Foto: camilo jimenez

Jak w internecie walczyć ze zmianami klimatycznymi? Według artystów Tegi Brain i Sama Lavigne, warto zadbać o to, by najistotniejsze wiadomości na ten temat były właściwie wyeksponowane i dzięki temu, bardziej zauważalne dla internautów. Stworzyli więc Synthetic Messanger, czyli projekt, który dzięki interakcji botów regularnie podbija widoczność wiadomości dotyczących klimatu.

Dzięki narzędziu setki botów codziennie wyszukują i „czytają” wiadomości na temat kryzysu klimatycznego, dzięki czemu stają się one bardziej widoczne w sieci.  Boty klikają również w reklamy, aby dodatkowo wesprzeć publikacje. I choć Brain i Lavigne wiedzą, że Synthetic Messanger nie zmieni funkcjonowania mediów ani nie powstrzyma katastrofy klimatycznej, to liczą na to, że obnaży niedoskonałości związane z przedstawianiem naprawdę istotnych informacji w internecie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Walka o klimat
Małymi krokami do wielkiej równowagi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Walka o klimat
Kaucja z automatu
Walka o klimat
Rozszerzona odpowiedzialność konsumenta
Walka o klimat
Budowanie w czasach hamowania polityki klimatycznej na świecie
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Walka o klimat
Chiny tworzą największy system parków narodowych na świecie. Rywalizacja z USA
Reklama
Reklama