Lidl przyspiesza odchodzenie od plastiku

Do końca roku ze sklepów sieci znikną opakowania marek własnych z czarnego plastiku. Inne działania marka zaczęła wdrażać już w 2018 roku. Co jeszcze zakłada strategia REset Plastic?

Publikacja: 22.06.2021 09:41

Lidl przyspiesza odchodzenie od plastiku

Foto: klimat.rp.pl

Po tym, jak w 2018 roku Lidl Polska zapowiedział zmniejszenie wykorzystania plastiku o 20% do 2025 roku i możliwość poddania recyklingowi 100% opakowań marki własnej, firma wdraża kolejne rozwiązania, mające przypomnieć o ambitnych celach marki w zakresie gospodarki obiegu zamkniętego. Lidl deklaruje, że dzięki do 2025 roku w opakowaniach marki wykorzystywany będzie plastik pochodzący w 20% z recyklingu, a jeszcze w tym roku przestanie być w nich wykorzystywany czarny plastik. „Poza unikaniem stosowania i redukcją plastiku, wyeliminowanie czarnego plastiku zwiększy nasze możliwości recyklingu” – powiedział Piotr Rogowski, członek zarządu ds. zakupów.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Walka o klimat
Debata Nowy projekt ROP podnosi temperaturę na rynku
Walka o klimat
GOZ: Krok do przodu, dwa kroki do tyłu
Walka o klimat
Chcemy świata, w którym opakowania będą w całości pochodzić z materiałów odnawialnych
Walka o klimat
Trzeba zadbać o to, by recyklat został w Polsce
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Walka o klimat
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką