Po tym, jak w 2018 roku Lidl Polska zapowiedział zmniejszenie wykorzystania plastiku o 20% do 2025 roku i możliwość poddania recyklingowi 100% opakowań marki własnej, firma wdraża kolejne rozwiązania, mające przypomnieć o ambitnych celach marki w zakresie gospodarki obiegu zamkniętego. Lidl deklaruje, że dzięki do 2025 roku w opakowaniach marki wykorzystywany będzie plastik pochodzący w 20% z recyklingu, a jeszcze w tym roku przestanie być w nich wykorzystywany czarny plastik. „Poza unikaniem stosowania i redukcją plastiku, wyeliminowanie czarnego plastiku zwiększy nasze możliwości recyklingu” – powiedział Piotr Rogowski, członek zarządu ds. zakupów.

Wdrożenie nowych rozwiązań to część większej strategii w ramach Grupy Schwarz, do której oprócz Lidla należy też Kaufland. Strategia REsetPlastic obejmuje pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację.

Firma już od kilku lat stara się o jak największy udział plastiku w recyklingu – zarówno w opakowaniach, jak i nowych produktach. Dotychczas w ofercie Lidla dostępne były m.in. artykuły gospodarstwa domowego stworzone w co najmniej w 95% z pochodzących z recyklingu tworzyw, a w 2020 roku premierę miała linia obuwia – Crivit Ocean Bound Plastic, do produkcji której również wykorzystano taki plastik. Już dziś wszystkie oferowane przez Lidl Polska torby plastikowe służą wielokrotnemu użytkowi, całkowicie poddają się recyklingowi i jednocześnie są wykonane w 80% z surowców z recyklingu.

Lidl angażuje się też w inne proekologiczne działania, promując filozofię zero waste, która przyświecała m.in. akcji „Kupuję, nie marnuję”, w ramach której do sprzedaży trafiły (jak przypomina sięć – w pełni wartościowe) produkty z krótkim terminem ważności czy poobijane owoce i warzywa w cenie niższej nawet o 70% od początkowej. Teraz firma przypomina o jednym ze swoich działań z początku roku, kiedy odkupiła od rolnika Mieczysława Miszczaka część niedoskonałych buraków jego hodowli. W tym miesiącu do oferty sklepu trafiły produkty przygotowane z wykorzystaniem „krzywych” warzyw – keczup oraz barszcz.