Reklama
Rozwiń

Lidl przyspiesza odchodzenie od plastiku

Do końca roku ze sklepów sieci znikną opakowania marek własnych z czarnego plastiku. Inne działania marka zaczęła wdrażać już w 2018 roku. Co jeszcze zakłada strategia REset Plastic?

Publikacja: 22.06.2021 09:41

Lidl przyspiesza odchodzenie od plastiku

Foto: klimat.rp.pl

Po tym, jak w 2018 roku Lidl Polska zapowiedział zmniejszenie wykorzystania plastiku o 20% do 2025 roku i możliwość poddania recyklingowi 100% opakowań marki własnej, firma wdraża kolejne rozwiązania, mające przypomnieć o ambitnych celach marki w zakresie gospodarki obiegu zamkniętego. Lidl deklaruje, że dzięki do 2025 roku w opakowaniach marki wykorzystywany będzie plastik pochodzący w 20% z recyklingu, a jeszcze w tym roku przestanie być w nich wykorzystywany czarny plastik. „Poza unikaniem stosowania i redukcją plastiku, wyeliminowanie czarnego plastiku zwiększy nasze możliwości recyklingu” – powiedział Piotr Rogowski, członek zarządu ds. zakupów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Walka o klimat
Chiny tworzą największy system parków narodowych na świecie. Rywalizacja z USA
Walka o klimat
Debata Nowy projekt ROP podnosi temperaturę na rynku
Walka o klimat
GOZ: Krok do przodu, dwa kroki do tyłu
Walka o klimat
Chcemy świata, w którym opakowania będą w całości pochodzić z materiałów odnawialnych
Walka o klimat
Trzeba zadbać o to, by recyklat został w Polsce