Reklama
Rozwiń
Reklama

150 kilogramów na sekundę: jak Polacy marnują żywność

Statystyki można interpretować tak: Polacy to jeden z najbogatszych narodów świata. Jesteśmy bowiem w czołówce krajów marnujących produkty spożywcze: w skali roku przeciętna rodzina „przepala” w ten sposób 3000 złotych.

Publikacja: 19.03.2021 10:57

150 kilogramów na sekundę: jak Polacy marnują żywność

Foto: Close up cropped photo of people tidying the table with food after party. They do it together, to be faster and more fun

Co pomidor może mieć wspólnego z walką z pandemią koronawirusa? Wszystko. – W obecnej sytuacji zdrowotnej, w jakiej znajdujemy się na całym świecie, promowanie zdrowej, wzmacniającej system odporności diety ma wyjątkowe znaczenie – mówił kilka miesięcy temu Qu Dongyu, dyrektor generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), ogłaszając rok 2021 Rokiem Owoców i Warzyw. Inicjatywę można by zbyć wzruszeniem ramion jako symboliczny temat zastępczy czy działanie pozorowane. Ale byłoby to dalece niesprawiedliwe: statystyki bowiem bezlitośnie pokazują, że jeżeli ktoś tu pozoruje troskę o biednych, środowisko naturalne, klimat, a nawet własną kieszeń, to jesteśmy to my – konsumenci.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Walka o klimat
Małymi krokami do wielkiej równowagi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Walka o klimat
Kaucja z automatu
Walka o klimat
Rozszerzona odpowiedzialność konsumenta
Walka o klimat
Budowanie w czasach hamowania polityki klimatycznej na świecie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Walka o klimat
Chiny tworzą największy system parków narodowych na świecie. Rywalizacja z USA
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama