Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 08:54 Publikacja: 16.02.2023 11:21
Ciężarówki stanowią jedno z największych źródeł zanieczyszczenia powietrza tlenkami azotu oraz pyłów zawieszonych
Foto: Milos Muller / shutterstock
Komisja Europejska przedstawiła propozycję zaostrzenia limitów emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych. Do końca dekady producenci ciężarówek będą musieli zmniejszyć o 45 proc. średnią emisję CO2 z nowych pojazdów w stosunku do poziomów z lat 2019/2020. Pięć lat później próg redukcji wyniesie 65 proc.
Wniosek regulacyjny przedstawił w Strasburgu szef Komisji Europejskiej ds. klimatu Frans Timmermans, podkreślając, że nowe limity pomogą w redukcji popytu na importowane paliwa kopalne oraz zwiększą oszczędności w sektorze transportu. Zauważył również, że przejście na pojazdy niskoemisyjne pomoże również chronić wiodącą pozycję Europy w produkcji samochodów ciężarowych oraz autobusów. Nowe regulacje mają też pomóc w dostosowaniu sektora transportu do celu klimatycznego Unii Europejskiej, tj. osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Ostateczny kształt propozycji może jeszcze jednak ulec zmianom, gdyż następnie na jej temat wypowie się Rada Unii Europejskiej oraz Parlament.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Nowy raport serwisu Climate Home wykazał, że ponad 65 milionów euro z unijnych zielonych funduszy trafiło do naj...
Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska przyznała w Brukseli, że realizacja wyznaczonych przez Komis...
Już w ubiegłym roku na szczycie klimatycznym w Szarm el-Szejk w Egipcie przedstawiono propozycję stopniowego odc...
15-procentowy poziom redukcji zużycia energii ma być dla Unii Europejskiej jednym z najważniejszych szańców obro...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Choć Norwegia to europejski lider zielonej energii, do zrównoważonego rozwoju jest jej jeszcze daleko. W osiągni...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas