Jak David Yeung pomaga przejść Azji na dietę roślinną

Przedsiębiorca zebrał 70 mln dolarów, dzięki którym zamierza oduczyć Azjatów jedzenia wołowiny i zmienić rynek mięsnych alternatyw na kontynencie.

Publikacja: 31.03.2021 12:36

Jak David Yeung pomaga przejść Azji na dietę roślinną

Foto: Fot: David Yeung/ mat. prasowe

David Yeung jest inicjatorem kampanii bezmięsnej Green Monday i właścicielem sieci wegańskich sklepów i kawiarni Green Common. Postawił sobie ambitny cel – chce przekonać mieszkańców Azji do przejścia na dietę roślinną. Został uznany za Społecznego Przedsiębiorcę Światowego Forum Ekonomicznego, a na swoją inicjatywę zebrał we wrześniu 70 milionów dolarów, co w Azji stanowi rekord. Ma świadomość, że promować dietę przyjazną dla środowiska trzeba tak, aby dotrzeć do jak największej liczby konsumentów, dlatego niedawno podpisał kontrakt z chińskim McDonalds’em, który w trzech miastach będzie serwować jego roślinną alternatywę dla wieprzowiny marki OmniMeat. Jako jedna z pierwszych osób, zainwestował w kalifornijską markę Beyond Meat, a w 2017 roku sprowadził do Azji jej produkty, które promował w swojej sieci. O Beyond Burgerze mówi, że jego pojawienie się było momentem przełomowym w historii rynku roślinnych alternatyw mięsa w Azji.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekotrendy
Niezrealizowane proklimatyczne obietnice
Ekotrendy
ESG coraz mocniej wkracza do biznesowego świata
Ekotrendy
Rząd nie słucha naukowców
Ekotrendy
Cyrkularność w erze cybernetycznej
Materiał Partnera
2024: intensywny rok dla PreZero
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10