Reklama

Lotnictwo zeroemisyjne w 2050 roku? To jest do zrobienia

Linie lotnicze tankują sporo zrównoważonego paliwa, producenci samolotów pracują nad technologicznymi nowinkami, aby samoloty były lżejsze, a silniki oszczędniejsze. Cel wyznaczony na połowę XXI w. został potraktowany poważnie.

Publikacja: 15.06.2023 08:40

Półroczne opóźnienie w dostawie samolotu jest teraz uważane za dostawę w terminie

Półroczne opóźnienie w dostawie samolotu jest teraz uważane za dostawę w terminie

Foto: Juliette MICHEL/AFP

Ale przygotowania kosztują. Droższe są ekologiczne samoloty, bo Boeing, Airbus i Embraer muszą dostosować się do oczekiwań klientów. Emisje można obniżyć poprzez optymalizację tras przelotów, aby latały maksymalnie krótkimi trasami. Przydatne będzie także przeorganizowanie obsługi naziemnej.

Koszty, koszty, koszty

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Nowe źródło hałasu w europejskich miastach. Eksperci: to wina fal upałów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Etto Comms i Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności łączą siły. Wspólny projekt
Transport
Lekceważony rodzaj zanieczyszczenia problemem w Europie. Zagraża milionom ludzi
Transport
Podatek od podróży samolotem. Eksperci proponują: nawet 100 mld euro rocznie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Sukces unijnej polityki. „Europa powoli uwalnia się od ropy naftowej”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama