Reklama

Lotnictwo zeroemisyjne w 2050 roku? To jest do zrobienia

Linie lotnicze tankują sporo zrównoważonego paliwa, producenci samolotów pracują nad technologicznymi nowinkami, aby samoloty były lżejsze, a silniki oszczędniejsze. Cel wyznaczony na połowę XXI w. został potraktowany poważnie.

Publikacja: 15.06.2023 08:40

Półroczne opóźnienie w dostawie samolotu jest teraz uważane za dostawę w terminie

Półroczne opóźnienie w dostawie samolotu jest teraz uważane za dostawę w terminie

Foto: Juliette MICHEL/AFP

Ale przygotowania kosztują. Droższe są ekologiczne samoloty, bo Boeing, Airbus i Embraer muszą dostosować się do oczekiwań klientów. Emisje można obniżyć poprzez optymalizację tras przelotów, aby latały maksymalnie krótkimi trasami. Przydatne będzie także przeorganizowanie obsługi naziemnej.

Koszty, koszty, koszty

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Nowe źródło hałasu w europejskich miastach. Eksperci: to wina fal upałów
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Transport
Etto Comms i Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności łączą siły. Wspólny projekt
Transport
Lekceważony rodzaj zanieczyszczenia problemem w Europie. Zagraża milionom ludzi
Transport
Podatek od podróży samolotem. Eksperci proponują: nawet 100 mld euro rocznie
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Transport
Sukces unijnej polityki. „Europa powoli uwalnia się od ropy naftowej”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama