Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 16.10.2025 22:19 Publikacja: 12.01.2021 11:38
Foto: klimat.rp.pl
Nie jest wykluczone, że za 10 lat w Europie, ale pewnie także w Chinach, Stanach Zjednoczonych czy Rosji nie będziemy już latać na odcinkach do tysiąca kilometrów. Na takich trasach samoloty zostaną zastąpione przez koleje. Pozostaną więc niektóre rejsy długodystansowe, zwłaszcza przez Atlantyk i Pacyfik. A te mogą bardzo podrożeć, bo nowe niskoemisyjne, bądź bezemisyjne technologie są drogie, zaś producenci oraz przewoźnicy nie będą skłonni ponieść wszystkich kosztów tej rewolucji technologicznej. Loty wakacyjne mogą stać się zbyt drogie dla średnio zarabiających.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Naukowcy z brytyjskiego University of Reading doszli do zaskakujących wniosków – twierdzą, że ocieplenie klimatu...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) i agencja komunikacyjna Etto Comms ogłosiły nawiązanie współpracy...
Hałas generowany przez transport szkodzi zdrowiu bardziej niż bierne palenie czy kontakt z ołowiem – wynika z no...
Wprowadzenie podatku od biletów lotniczych mogłoby przynieść dodatkowe środki na walkę ze zmianami klimatu – wyn...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukc...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas