Aktualizacja: 25.11.2024 05:28 Publikacja: 01.04.2021 10:22
Foto: Arie Wubben/ Unsplash
Zgodnie z raportem kampanii społecznej Possible, najwięcej szkód klimatycznych będących konsekwencją lotów powoduje niewielka, uprzywilejowana, często podróżująca grupa osób. W 2018 roku za ponad połowę emisji pochodzących z lotnictwa odpowiadał 1% populacji, za to aż 90% nie poleciało tego roku ani razu. Raport opublikowany w marcu bazuje na danych sprzed wybuchu pandemii, ale jak twierdzą jego autorzy, rządowe dofinansowanie linii lotniczych może szybko przywrócić tendencje z tego okresu.
Badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Communications Earth & Environment” dowodzi, że choć podróże prywatnymi odrzutowcami w znacznym stopniu obciążają środowisko, najbogatsi korzystają z nich niezwykle często. Zdaniem ekspertów, wiele z tych lotów odbywa się dystansach, które można by pokonać pociągiem czy samochodem.
Pierwsza z dużych linii lotniczych rezygnuje z realizacji celu ograniczenia emisji CO2 do 2030 roku. Zdaniem szefostwa linii przyczyną są trudności związane z nabyciem bardziej wydajnych samolotów oraz kupnem zrównoważonego paliwa lotniczego.
Blisko połowa Polaków poparłaby powstanie strefy czystego transportu (SCT) we własnym mieście. Wciąż istnieje jednak obawa, że takie rozwiązanie sprawi, iż jedynie osoby zamożne będą mogły poruszać się samochodami po mieście. To wnioski z badania „SCT: Czy chcemy oddychać świeżym powietrzem w miastach?”.
Linia lotnicza KLM wprowadziła konsumentów w błąd kampanią reklamową kreującą wizerunek firmy przyjaznej dla środowiska – uznał sąd w Holandii. Kary jednak nie będzie. Aktywiści ogłosili zwycięstwo, choć przedstawiciele linii lotniczej wcale nie uważają, by przegrali.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Aktywiści Greenpeace, międzynarodowej organizacji działającej na rzecz ochrony środowiska, podkreślają, że mimo ostrzeżeń związanych z kryzysem klimatycznym, działania czołowych producentów pojazdów na świecie sprawiają, że zwalnia postęp w ograniczaniu zanieczyszczeń pochodzących z transportu samochodowego. Powodem są między innymi sprzedawane na potęgę wysokoemisyjne SUV-y.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
W Europie nowych magazynów buduje się mniej niż w poprzednich latach, ale i tak w Polsce powstaje ich najwięcej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas