Aktualizacja: 18.11.2025 15:46 Publikacja: 01.04.2021 10:22
Foto: Arie Wubben/ Unsplash
Zgodnie z raportem kampanii społecznej Possible, najwięcej szkód klimatycznych będących konsekwencją lotów powoduje niewielka, uprzywilejowana, często podróżująca grupa osób. W 2018 roku za ponad połowę emisji pochodzących z lotnictwa odpowiadał 1% populacji, za to aż 90% nie poleciało tego roku ani razu. Raport opublikowany w marcu bazuje na danych sprzed wybuchu pandemii, ale jak twierdzą jego autorzy, rządowe dofinansowanie linii lotniczych może szybko przywrócić tendencje z tego okresu.
Naukowcy od lat alarmują na temat szkodliwego wpływu emisji z lotnictwa na pogłębianie się kryzysu klimatycznego...
Naukowcy z brytyjskiego University of Reading doszli do zaskakujących wniosków – twierdzą, że ocieplenie klimatu...
Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) i agencja komunikacyjna Etto Comms ogłosiły nawiązanie współpracy...
Hałas generowany przez transport szkodzi zdrowiu bardziej niż bierne palenie czy kontakt z ołowiem – wynika z no...
Strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Wprowadzenie podatku od biletów lotniczych mogłoby przynieść dodatkowe środki na walkę ze zmianami klimatu – wyn...
W świecie, w którym granice wpływów wyznaczają moce obliczeniowe, a algorytmy stają się narzędziem polityki i gospodarki, półprzewodniki pełnią rolę nowego paliwa globalnego rozwoju.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas