Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 30.06.2025 10:35 Publikacja: 03.01.2021 16:23
H&M Conscious Exclusive/ mat.promocyjne
Foto: H&M Conscious Exclusive/ mat.promocyjne
Coraz więcej producentów narzuca sobie wyśrubowane kryteria dotyczące produkcji materiałów z surowców, które zupełnie nie kojarzą się z branżą. Na przykład Adidas sprzedał już 1 mln par butów produkowanych z plastiku z oceanów.
We wrześniu kilkanaście dużych firm ogłosiło zawiązanie Polskiego Paktu Plastikowego. Chcą zmieniać sposób używania tworzyw sztucznych. Powstał w ramach globalnej inicjatywy Fundacji Ellen MacArthur, a tworzą ją firmy takie jak Biedronka, Lidl, Carrefour, Danone, Kaufland, LPP, Nestlé, Santander czy Unilever. Tylko one odpowiadają za 20 proc. wszystkich opakowań z tworzyw sztucznych wprowadzanych na nasz rynek. Trzy główne cele to eliminacja opakowań nadmiernych, zmniejszenie o 30 proc. użycia pierwotnych tworzyw w opakowaniach i od 2025 wypuszczanie tylko opakowań, które w 100 proc. nadają się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.
Nowa edycja programu Czyste Powietrze ma zwiększyć jego efektywność i transparentność. „Zapewniamy, że stanie si...
Nowa analiza Instytutu Ekonomiki Energetycznej i Analizy Finansowej (IEEFA) ostrzega przed nadmiernym poleganiem...
Choć z każdym rokiem w Europie liczba zainstalowanych pomp ciepła powinna rosnąć, ostatnie miesiące przyniosły d...
Transformacja energetyczna, Gospodarka o Obiegu Zamkniętym oraz dekarbonizacja przemysłu – to główne zagadnienia...
Dekarbonizacja przemysłu chemicznego już się zaczęła. By osiągnąć na tym polu efekty, potrzeba jak najwięcej inn...
Rozpoczynająca się transfromacja energetyczna odbędzie się gigantycznym kosztem, za to korzyści z niej będą dla...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas