Aktualizacja: 23.01.2025 21:05 Publikacja: 17.01.2023 12:29
Foto: Adobe Stock
Najnowsze badanie opublikowane na łamach czasopisma Science wykazało, że już 50 lat temu, naftowy gigant ExxonMobil doskonale zdawał sobie sprawę z klimatycznych konsekwencji swojej działalności. Co więcej, dane jakimi dysponowała firma były często dokładniejsze od ustaleń naukowców z NASA. Analizę przeprowadzili naukowcy z Uniwersytetu Harvarda, Uniwersytetu Miami oraz Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu w Niemczech. Swoje ustalenia oparli na dokumentach wewnętrznych ExxonMobil, uzyskanych wcześniej przez dziennikarzy i badaczy oraz na badaniach opublikowanych w 2015 r. przez InsideClimate News i Los Angeles Times.
Ślub i wesele Ananta Ambaniego, syna jednego z najbogatszych ludzi na świecie i Radhiki Merchant, mają szanse przejść do historii jako jedne z najbardziej szkodliwych dla klimatu.
Brytyjski magazyn „What Car?” opublikował kolejną odsłonę swojego rankingu „Reliability Survey”, w którym 30 tysięcy właścicieli przekazało swoje opinie na temat aut. Jak wypadło Suzuki? Niezawodnie!
Naukowcy z Norweskiego Uniwersytetu Nauki i Technologii ustalili, że tworzywa sztuczne, z których wykonane są przedmioty codziennego użytku, zawierają szereg substancji szkodliwych dla organizmów morskich.
Najnowsza ocena klimatycznych „parametrów życiowych” Ziemi wykazała, że stan aż 20 z 35 badanych aspektów drastycznie się pogorszył. Autorzy badania ostrzegają, że skala zniszczeń może świadczyć o tym, że życie na Ziemi jest zagrożone.
Najbogatsze gospodarki niechętnie finansują walkę ze zmianami klimatu. W tym roku zasiliły Zielony Fundusz Klimatyczny kwotą jedynie 9,3 miliarda dolarów.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Nowe badanie oszacowało skalę szkód wynikających z pogłębiającego się kryzysu klimatycznego w latach 2000-2019. Jak się okazuje, każdej godziny tracimy kilkanaście milionów dolarów.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Wprowadzenie ETS2 może przełożyć się na istotne podwyżki cen paliw do samochodów oraz kosztów ogrzewania mieszkań – przewidują analitycy ING BSK. Oszacowali, że po wejściu w życie tego systemu litr benzyny E95 podrożałby o 46 gr, 1 MWh gazu o 90 zł, zaś tona węgla o 400 zł.
Regulowane ceny gazu w Rosji nie podobają się szefom Gazpromu. Wojna Putina pozbawiła koncern najtłustszych rynków. Gazprom ma straty, ogromne długi, zwalnia pracowników. Swoje problemy kierownictwo Gazpromu chce więc przerzucić na wszystkich Rosjan. Domaga się od Kremla trzykrotnej podwyżki cen gazu na rynku krajowym.
Ceny węgla w sezonie grzewczym 2024/2025 utrzymują się na stabilnym poziomie. Klienci nie muszą obawiać się nagłych podwyżek. Mogą nawet liczyć na obniżki. Ile kosztuje tona węgla w styczniu 2025 roku?
Po ponad rocznym opóźnieniu trzeci zbiornik w terminalu LNG w Świnoujściu został oficjalnie otwarty, choć działa już od początku tego roku. Umożliwia to zwiększenie możliwości odbioru surowca. Operator obiektu Gaz – System podkreśla, że ma prawo dochodzenia odszkodowania za opóźnienie.
Kolejne rosyjskie surowce, objęte sankcjami, przestają się sprzedawać w Chinach. W minionym roku Chińczycy kupili o połowę mniej metali żelaznych z Rosji aniżeli rok wcześniej. Zapłacili za nie najmniej od pięciu lat. Rezygnują też z węgla, aluminium i zmniejszają import ropy.
Europejska Partia Ludowa, największa partia w Parlamencie Europejskim, do której należą m.in. KO i PSL, zaapelowała o powrót do polityki klimatycznej UE sprzed 2019 r. Oznaczałoby to odejście od przyspieszenia tej polityki, ale nie od niej samej.
Prokuratura Generalna Rosji pozwała prywatnych właścicieli terminalu naftowego w Petersburgu. To największy terminal naftowy Rosji nad Bałtykiem. Pozew jest tajny więc nie wiadomo, o co właściciele są oskarżeni. Wyrok jest z góry przesądzony.
Eksport rosyjskiego węgla jest najmniejszy od 6 lat. To zasługa sankcji Zachodu i problemów rosyjskich kolei. W tym roku rosyjskie kopalnie oligarchów jeszcze zmniejszą wydobycie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas