Reklama

Francja mogłaby osiągnąć cele klimatyczne. Na drodze stoi jednak miłość do mięsa

Gdyby mieszkańcy Francji zmniejszyli o połowę spożycie mięsa, ten kraj bez problemu osiągnąłby swoje cele klimatyczne – twierdzą autorzy nowego raportu. Byłoby to również korzystne dla zdrowia Francuzów, którzy jedzą zdecydowanie więcej mięsa niż zalecają naukowcy.

Publikacja: 29.02.2024 04:13

Przeciętny Francuz konsumuje niemal 85 kg mięsa rocznie.

Przeciętny Francuz konsumuje niemal 85 kg mięsa rocznie.

Foto: Jason Leung Unsplash

Jak podaje dziennik „Le Monde”, Francuzi spożywają dwukrotnie więcej mięsa niż wynosi średnia światowa, choć oscylują w granicach średniej europejskiej. W 2022 roku mieszkaniec Francji konsumował niemal 85 kg mięsa, co sytuuje mieszkańców Francji w europejskiej czołówce.

5 lat temu francuski rząd rekomendował mieszkańcom kraju zmianę diety, zalecając ograniczenie spożycia mięsa i przetworów mięsnych, a także cukru i soli, jednocześnie zwiększając spożycie świeżych owoców i warzyw, produktów pełnoziarnistych oraz orzechów, tłumacząc to troską o zdrowie mieszkańców kraju. Francuzi jednak wciąż ze sporym sceptycyzmem podchodzą do wszelkich zmian nawyków żywieniowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama