Reklama

Prawie pół świata uważa, że w ciągu 10 lat zrezygnujemy z mięsa

Według badania przeprowadzonego przez GlobeScan i EAT, niemal połowa respondentów z całego świata uważa, że już w następnej dekadzie zdecydowana większość ludzi będzie wybierać roślinne zamienniki mięsa.

Publikacja: 28.11.2022 12:32

Prawie pół świata uważa, że w ciągu 10 lat zrezygnujemy z mięsa

Foto: Adobe Stock

Analizę zatytułowaną „Grains of Truth” oparto o opinie 30 000 konsumentów z 31 krajów. W badaniu skoncentrowano się na aspekcie zdrowotnym, zrównoważonym rozwoju oraz bezpieczeństwie żywności.

Jak się okazuje, niemal co drugi respondent uważa, że w ciągu najbliższej dekady roślinne zamienniki mięsa w dużej mierze zastąpią mięso zwierzęce. Autorzy badania odnotowali, że coraz więcej osób deklaruje się jako weganie lub wegetarianie – w 2019 roku było to 17 proc. ankietowanych, obecnie aż 22 proc. Co ważne, rosnące zainteresowanie dietą roślinną odnotowano we wszystkich grupach wiekowych, choć największe było wśród młodszych ankietowanych. Zrezygnować z produktów pochodzenia zwierzęcego stara się 40 proc. przedstawicieli generacji Z, 43 proc. milenialsów, 37 proc. respondentów z pokolenia X i niemal co trzeci (28 proc.) reprezentant pokolenia baby boomers.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama