Aktualizacja: 12.12.2024 18:52 Publikacja: 27.07.2022 11:36
Foto: Adobe Stock
Według danych opracowanych przez analityka Questionmark, inflacja i rosnące ceny surowców doprowadziły do gwałtownego wzrostu cen mięsa. Od kilku miesięcy na rynku można było zauważyć zmiany na korzyść roślinnych zamienników mięsa, które stawały się coraz bardziej atrakcyjną ekonomicznie alternatywą dla tradycyjnego mięsa. Obecnie po raz pierwszy cena roślinnego „mięsa” osiągnęła niższy poziom.
Questionmark na zlecenie ProVeg International porównywał ceny tradycyjnych i wegańskich produktów mięsnych od lutego 2022 roku. Wówczas cena burgerów roślinnych w holenderskich marketach była średnio 56 centów za kilogram wyższa od burgerów mięsnych. Obecnie są o 78 centów tańsze. Z kolei roślinne kawałki kurczaka były wówczas droższe o ok. 1,16 euro za kilogram, dziś natomiast ich cena jest o 37 centów niższa. Cena roślinnego „mięsa” mielonego była w lutym wyższa o 29 centów od tradycyjnego, obecnie zaś kilogram wegańskiego zamiennika jest aż o 1,36 euro tańszy.
Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) postanowił ukrócić nieetyczne praktyki branży mięsnej. To ma ukrócić nadużywanie określeń wprowadzających klientów w błąd i ograniczyć greenwashing.
Nowe zalecenia dietetyczne Austrii uwzględniają zarówno przesłanki zdrowotne, jak i klimatyczne. To kolejne państwo europejskie, które zmieniło rekomendacje dotyczące zdrowego żywienia, by postawić akcent na produkty roślinne.
Menu w wiosce olimpijskiej podczas tegorocznych igrzysk olimpijskich w Paryżu miało opierać się głównie na roślinach, jednak skargi sportowców z całego świata doprowadziły do zwiększenia ilości produktów odzwierzęcych.
Nowa analiza opublikowana przez fundację Changing Markets potwierdziła, że największe firmy zajmujące się produkcją mięsa i nabiału starają się blokować działania na rzecz klimatu. Stosują przy tym taktyki marketingowe podobne do tych, które wykorzystuje przemysł tytoniowy czy branża paliw kopalnych.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Nowy raport ekspertów Banku Światowego alarmuje: zmiany w rolnictwie są niezbędne, aby ograniczyć globalne emisje gazów cieplarnianych. Jak osiągnąć ten cel? Bank Światowy proponuje między innymi inwestycje, wspieranie krajów rozwijających się, a także zmniejszenie popytu na żywność pochodzenia zwierzęcego.
Naukowcy z niemieckich uniwersytetów odkryli, że wizerunek smutnego, samotnego banana nad koszykiem pojedynczych owoców sprawił, że konsumenci chętniej je kupowali.
Spożywanie przetworzonych produktów wiąże się nie tylko z dużą liczbą kalorii. Nowe badanie wykazało, że taka żywność może również zmienić skład naszych mięśni i to niezależnie od tego, ile ćwiczymy i ile jemy. Problemem jest gromadzący się tłuszcz.
Od miesięcy ceny niektórych produktów żywnościowych na świecie znów pną się w górę. Drożeją oleje roślinne i produkty mleczne. Ceny masła rosną nieprzerwanie już od 14 miesięcy, w efekcie pobiły historyczny rekord.
Aż 83 proc. z nas wyrzuca jedzenie między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. W okresie świąt w naszych koszach najczęściej lądują owoce i warzywa, mięso, zupy, pieczywo, nabiał, ryby i sałatki.
Tylko w pierwszym i drugim tygodniu listopada masło zdrożało o ponad 31 proc., a jednocześnie spadła liczba promocji. Eksperci spodziewają się dalszych podwyżek cen.
Od stycznia 2025 roku wchodzą w życie nowe przepisy unijne dotyczące sprzedaży owoców i warzyw. Żywność będzie musiała posiadać odpowiednie oznaczenia. Klientom ma to zapewnić bardziej rzetelną informację na temat kupowanych produktów.
Popeyes, czyli pochodząca z USA sieć restauracji typu fast food, zapowiada na 2025 r. znaczne przyspieszenie tempa ekspansji w Polsce.
Ponad połowa dorosłych Brytyjczyków posiada w domu jakieś zwierzę. W pierwszym półroczu 2024 roku mieszkańcy Wysp Brytyjskich kupili ok. 1,2 mld opakowań pokarmu dla swoich pupili. Udział w tym ma polski eksport i sprzedaż na tamtym terenie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas