Mięso komórkowe to trend, który będzie się rozwijać

To mięso bez wad, takich jak cholesterol, tłuszcze nasycone, cierpienie zwierząt czy koszty środowiskowe – mówi Yilmaz Bora, właściciel Primeval Foods.

Publikacja: 12.04.2022 19:41

Mięso komórkowe to trend, który będzie się rozwijać

Foto: materiały prasowe

Jako weganin, dlaczego postanowiłeś skupić się na rynku mięsa komórkowego zamiast inwestować w jego roślinne zamienniki?

Jak wynika z ostatnich badań, w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii rynek jest nasycony roślinnymi alternatywami mięsa. W tym momencie inwestycja w roślinny startup lub markę stanowiłaby niepotrzebną konkurencję dla obecnych. Poza tym, jeśli chcemy wywrzeć długotrwały i znaczący wpływ, konieczne jest skupienie się na konsumentach jedzących mięso, nie na weganach – w tym tkwi sens uruchamiania firmy produkującej alternatywne białka. Weganie to osoby, które już zrezygnowały z produktów pochodzenia zwierzęcego, w związku z czym skupienie się na nich nie miałoby żadnego wpływu na zwierzęta oraz środowisko, ten wysiłek opłacałby się tylko w celu zarobienia na trendzie. Ale podkreślam, że odnoszę się jedynie do nasyconych rynków, takich jak Wielka Brytania i Stany Zjednoczone, inne rynki, takie jak Polska, nadal potrzebują wielu produktów pochodzenia roślinnego i mają na to miejsce.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Na talerzu
Sportowcy w Paryżu chcą jeść więcej mięsa. Igrzyska coraz mniej wegańskie
Na talerzu
Nowy raport Banku Światowego: musimy jeść mniej mięsa, bo ugotujemy planetę
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Na talerzu
Nowe dane na temat marnowania żywności na świecie. Kto wyrzuca najwięcej?
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont