Etykiety produktów wegańskich nie wprowadzają w błąd

Badanie przeprowadzone przez australijski Institute for Sustainable Futures wykazało, że konsumenci odróżniają produkty odzwierzęce od ich roślinnych alternatyw.

Publikacja: 17.03.2022 14:40

Etykiety produktów wegańskich nie wprowadzają w błąd

Foto: Shutterstock

Nowe badanie wyraźnie wskazuje, że konsumenci nie mają problemów z oceną, czy dany produkt jest pochodzenia roślinnego czy odzwierzęcego. Jest to istotny głos w debacie, którą rozpoczęły sugestie ze strony przedstawicieli australijskiej branży mięsnej, przekonujących, że konsumenci nagminnie wybierają produkty roślinne, choć planowali kupić mięso. Na podstawie lobbyingu Australijskiej Rady Doradczej ds. Mięsa, chcącej zakazać firmom produkującym alternatywy dla mięsa używania nazw takich jak „wołowina” czy „kurczak”, australijska senator Susan McDonald wszczęła dochodzenie.

Pozostało 80% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Na talerzu
Sportowcy w Paryżu chcą jeść więcej mięsa. Igrzyska coraz mniej wegańskie
Na talerzu
Raport: giganci przemysłu mięsnego i mleczarskiego wciąż oszukują konsumentów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na talerzu
Nowy raport Banku Światowego: musimy jeść mniej mięsa, bo ugotujemy planetę