Jak wynika z badania przeprowadzonego przez organizację non-profit World Resources Institute, konsumenci są wrażliwi na skierowane do nich komunikaty dotyczące ich wpływu na środowisko.
Naukowcy przebadali grupę ponad tysięcy osób pod kątem wyboru produktów roślinnych lub mięsnych w sytuacji pojawienia się w menu komunikatu skłaniającego do refleksji nad decyzją. Wszyscy ankietowani pochodzili ze Stanów Zjednoczonych i nie posiadali żadnych ograniczeń dietetycznych ani preferencji żywieniowych.
Czytaj więcej
Naukowcy z University of Westminster i World Resources Institute odkryli, że sektor spożywczy może znacząco wpływać na zrównoważone wybory żywieniowe.
Okazało się, że zwracanie konsumentom uwagi na konieczność podejmowania zrównoważonych decyzji, skłaniała ich ku opcji roślinnej. Ankietowani reagowali na wiadomości takie, jak np. „Każdy z nas może pozytywnie wpłynąć na naszą planetę. Zamiana tylko jednego dania mięsnego na roślinne oszczędza emisje gazów cieplarnianych, równoważne energii zużywanej do ładowania Twojego telefonu przez dwa lata”.
Jednak w sytuacji, gdy w menu nie pojawiał się żaden komunikat skierowany do badanych, ci skłaniali się ku opcji mięsnej.