Norwegowie rezygnują z zakupu mięsa, odkąd widzą ślad węglowy

Norweski market internetowy Oda odnotował znaczny spadek sprzedaży wysokoemisyjnych produktów spożywczych, odkąd zaczął oznaczać ich ślad węglowy.

Publikacja: 19.01.2022 16:14

Podatek od mięsa dla ratowania klimatu

Podatek od mięsa dla ratowania klimatu

Foto: Adobe Stock

W styczniu 2021 roku internetowy market spożywczy z siedzibą w Oslo zaczął informować klientów o śladzie węglowym sprzedawanych w nim produktów. Wszystkie produkty zostały oznaczone jako nisko-, średnio- lub wysokoemisyjne, a klienci mają możliwość dokonania w pełni świadomych wyborów. Oznaczenia powstały w wyniku współpracy Oda z Cicero, norweskim instytutem badań nad klimatem. Jak się okazało, wiedza na temat wpływu produktów wysokoemisyjnych skutecznie zniechęca do ich zakupu.

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Na talerzu
Sportowcy w Paryżu chcą jeść więcej mięsa. Igrzyska coraz mniej wegańskie
Na talerzu
Raport: giganci przemysłu mięsnego i mleczarskiego wciąż oszukują konsumentów
Na talerzu
Nowy raport Banku Światowego: musimy jeść mniej mięsa, bo ugotujemy planetę
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10