Norwegowie rezygnują z zakupu mięsa, odkąd widzą ślad węglowy

Norweski market internetowy Oda odnotował znaczny spadek sprzedaży wysokoemisyjnych produktów spożywczych, odkąd zaczął oznaczać ich ślad węglowy.

Publikacja: 19.01.2022 16:14

Podatek od mięsa dla ratowania klimatu

Podatek od mięsa dla ratowania klimatu

Foto: Adobe Stock

W styczniu 2021 roku internetowy market spożywczy z siedzibą w Oslo zaczął informować klientów o śladzie węglowym sprzedawanych w nim produktów. Wszystkie produkty zostały oznaczone jako nisko-, średnio- lub wysokoemisyjne, a klienci mają możliwość dokonania w pełni świadomych wyborów. Oznaczenia powstały w wyniku współpracy Oda z Cicero, norweskim instytutem badań nad klimatem. Jak się okazało, wiedza na temat wpływu produktów wysokoemisyjnych skutecznie zniechęca do ich zakupu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Na talerzu
Sportowcy w Paryżu chcą jeść więcej mięsa. Igrzyska coraz mniej wegańskie
Na talerzu
Nowy raport Banku Światowego: musimy jeść mniej mięsa, bo ugotujemy planetę
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Na talerzu
Nowe dane na temat marnowania żywności na świecie. Kto wyrzuca najwięcej?