Reklama

Co piąte brytyjskie dziecko nie chce jeść mięsa, przechodzą na weganizm

Według nowego badania, ponad 20 proc. brytyjskich dzieci jest lub planuje być na diecie wegańskiej.

Publikacja: 24.09.2021 15:27

Co piąte brytyjskie dziecko nie chce jeść mięsa, przechodzą na weganizm

Foto: Bloomberg

Przeprowadzone przez BBC Good Food badanie wykazało, że co piąte dziecko w Wielkiej Brytanii nie spożywa, lub planuje rezygnację z produktów pochodzenia zwierzęcego. 8 proc. dzieci w wieku od 5 do 16 lat stosuje dietę roślinną, a 15 proc. planuje na nią przejść. Na diecie wegetariańskiej jest już z kolei 13 proc. dzieci, a kolejne 21 proc. zamierza zrezygnować ze spożycia mięsa.

Rosnąca popularność diet pozbawionych produktów odzwierzęcych to nie jedyny dowód na coraz większą świadomość klimatyczną najmłodszych Brytyjczyków. Według badania, aż 44 proc. dzieci chciałoby, aby za 10 lat żywność nie była już pakowana w opakowania zrobione z plastiku. Są jednak sceptyczne i jedynie 37 proc. ankietowanych uznało, że jest to możliwe.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Na talerzu
Marnowanie żywności w UE. Jak Polska wypada na tle innych państw Unii?
Na talerzu
Wątpliwości wokół spożywania białka z owadów. Badacze wskazują na zagrożenia
Na talerzu
Dynie na Halloween to rosnący problem. Eksperci o skali marnowania żywności
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama