Aktualizacja: 13.03.2025 01:35 Publikacja: 24.09.2021 15:27
Foto: Bloomberg
Przeprowadzone przez BBC Good Food badanie wykazało, że co piąte dziecko w Wielkiej Brytanii nie spożywa, lub planuje rezygnację z produktów pochodzenia zwierzęcego. 8 proc. dzieci w wieku od 5 do 16 lat stosuje dietę roślinną, a 15 proc. planuje na nią przejść. Na diecie wegetariańskiej jest już z kolei 13 proc. dzieci, a kolejne 21 proc. zamierza zrezygnować ze spożycia mięsa.
Rosnąca popularność diet pozbawionych produktów odzwierzęcych to nie jedyny dowód na coraz większą świadomość klimatyczną najmłodszych Brytyjczyków. Według badania, aż 44 proc. dzieci chciałoby, aby za 10 lat żywność nie była już pakowana w opakowania zrobione z plastiku. Są jednak sceptyczne i jedynie 37 proc. ankietowanych uznało, że jest to możliwe.
Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) postanowił ukrócić nieetyczne praktyki branży mięsnej. To ma ukrócić nadużywanie określeń wprowadzających klientów w błąd i ograniczyć greenwashing.
Nowe zalecenia dietetyczne Austrii uwzględniają zarówno przesłanki zdrowotne, jak i klimatyczne. To kolejne państwo europejskie, które zmieniło rekomendacje dotyczące zdrowego żywienia, by postawić akcent na produkty roślinne.
Menu w wiosce olimpijskiej podczas tegorocznych igrzysk olimpijskich w Paryżu miało opierać się głównie na roślinach, jednak skargi sportowców z całego świata doprowadziły do zwiększenia ilości produktów odzwierzęcych.
Nowa analiza opublikowana przez fundację Changing Markets potwierdziła, że największe firmy zajmujące się produkcją mięsa i nabiału starają się blokować działania na rzecz klimatu. Stosują przy tym taktyki marketingowe podobne do tych, które wykorzystuje przemysł tytoniowy czy branża paliw kopalnych.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Nowy raport ekspertów Banku Światowego alarmuje: zmiany w rolnictwie są niezbędne, aby ograniczyć globalne emisje gazów cieplarnianych. Jak osiągnąć ten cel? Bank Światowy proponuje między innymi inwestycje, wspieranie krajów rozwijających się, a także zmniejszenie popytu na żywność pochodzenia zwierzęcego.
Orient Express, marka znana przede wszystkim dzięki luksusowemu pociągowi przemierzającemu Europę, rusza na podbój mórz i oceanów. Zapowiedzi dotyczące dziewiczego rejsu najbardziej luksusowego jachtu w historii niebawem mają się ziścić. Właściciele jednostki przygotowują się do sprzedaży biletów.
Marka Recman prezentuje nową kolekcję wiosna-lato 2025 pod hasłem Essential Living. Kampania, która ją promuje, podkreśla harmonię między modą a codziennym życiem.
Marki luksusowe od pewnego czasu borykają się ze spowolnieniem na rynku. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku marek odzieżowych, które produkują dla szerokiego grona odbiorców. Najnowszy raport hiszpańskiego giganta Mango to kolejny dowód na to, że potentaci radzą sobie znakomicie.
Tradycja organizowania balów debiutantek sięga w Europie XVIII wieku. Zwyczaj ten wciąż jest popularny także w naszych czasach. Dlaczego o udziale w balu debiutantek marzą dziewczyny z „dobrych rodzin” z całego świata i na czym polegają te imprezy?
W których krajach żyje się najlepiej? Eksperci z firmy Remitly opublikowali obszerny raport na temat jakości życia w poszczególnych krajach. Polska zajęła w tym zestawieniu wysokie miejsce. W której z kategorii wypadła najlepiej?
Sukces w młodym wieku może być destrukcyjny. Okres dorastania należy przeznaczyć na eksperymentowanie – taką opinię Anna Wintour przedstawiła w jednym z wywiadów. Jak uzasadniła swój pogląd i co o takim podejściu sądzi psycholog?
W dobie mody na „coolcations” na Antarktydę zaczyna docierać coraz więcej turystów. Niepokoi to tych, którzy sprawują pieczę nad przyrodą kontynentu.
Inteligentne zegarki nie są już szczególnie nową kategorią urządzeń mobilnych, ale ich adopcja do tej pory nie była nad Wisłą spektakularnie dynamiczna. Ale to się zmienia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas