Reklama
Rozwiń

Klienci, którzy na zakupy chodzą pieszo, wydają więcej pieniędzy

Według Kampanii na rzecz Czystych Miast, mniejsza liczba samochodów na drogach może prowadzić do wzrostu świątecznej sprzedaży w punktach detalicznych.

Publikacja: 09.12.2021 13:25

Klienci, którzy na zakupy chodzą pieszo, wydają więcej pieniędzy

Foto: Bloomberg

Z przeprowadzonej przez Kampanię na Rzecz Czystych Miast analizy wynika, że mniejsza liczba samochodów na drogach może wpłynąć na wzrost świątecznej sprzedaży. Dane pokazują, że polityka miejska, nastawiona na ograniczanie ruchu samochodowego i wjazdu dla samochodów najbardziej zanieczyszczających, zwiększa sprzedaż detaliczną na danym terenie.

Dobry przykład stanowi Madryt, gdzie w 2018 roku w okresie świątecznym wydatki na terenie objętym strefą niskiej emisji wzrosły o 8,6 proc., podczas gdy w całym mieście jedynie o 3,3 proc.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Miasta
Pięć miast w Polsce wyróżnionych przez UE. Nagroda za działania na rzecz klimatu
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Miasta
Konferencja 11. edycji Eco-Miasto: Polska potrzebuje rezyliencji
Miasta
„Podziemna katedra” w Tokio się rozrasta. Ma uratować miasto przed powodziami
Miasta
Naukowcy o przyczynach opadów deszczu i powodzi w Polsce. „Wydarzenie wyjątkowe”
Miasta
Fala upałów uderzyła w Sewillę. Eksperci: miasto zmienia się w pustynię