Reklama

Klienci, którzy na zakupy chodzą pieszo, wydają więcej pieniędzy

Według Kampanii na rzecz Czystych Miast, mniejsza liczba samochodów na drogach może prowadzić do wzrostu świątecznej sprzedaży w punktach detalicznych.

Publikacja: 09.12.2021 13:25

Klienci, którzy na zakupy chodzą pieszo, wydają więcej pieniędzy

Foto: Bloomberg

Z przeprowadzonej przez Kampanię na Rzecz Czystych Miast analizy wynika, że mniejsza liczba samochodów na drogach może wpłynąć na wzrost świątecznej sprzedaży. Dane pokazują, że polityka miejska, nastawiona na ograniczanie ruchu samochodowego i wjazdu dla samochodów najbardziej zanieczyszczających, zwiększa sprzedaż detaliczną na danym terenie.

Dobry przykład stanowi Madryt, gdzie w 2018 roku w okresie świątecznym wydatki na terenie objętym strefą niskiej emisji wzrosły o 8,6 proc., podczas gdy w całym mieście jedynie o 3,3 proc.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Miasta
Bezpieczeństwo w czasach zmian klimatu. Finał 12. edycji programu Eco-Miasto
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Miasta
Kopenhaga chce stać się odporna na zmiany klimatu. „Miasto-gąbka”
Miasta
Pięć miast w Polsce wyróżnionych przez UE. Nagroda za działania na rzecz klimatu
Miasta
Konferencja 11. edycji Eco-Miasto: Polska potrzebuje rezyliencji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Miasta
„Podziemna katedra” w Tokio się rozrasta. Ma uratować miasto przed powodziami
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama