Na tych trzech obszarach koncentrują się kompleksowe materiały edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych przygotowane przez firmę Procter & Gamble i Fundację Nasza Ziemia, we współpracy z eksperckim zespołem metodyków nauczania. „Czysta Ziemia: Ekodetektywi na tropie domowych nawyków” oraz „Uczniowskie Ekonawyki” to dwa projekty dopasowane formą i zakresem wiedzy do wieku uczniów. Scenariusze lekcji dla nauczycieli, karty pracy dla uczniów oraz projekty specjalne pomogą promować ekologiczne, codzienne zachowania oraz kształtować świadomość najmłodszych w zakresie ich wpływu na środowisko naturalne.
Ostatnie dwa lata były dla wszystkich wyjątkowe, zarówno dla uczniów, którzy uczyli się w większości zdalnie, jak i dla ich rodziców, którzy musieli odpowiednio rozplanować podział obowiązków domowych. Pandemia COVID-19 spowodowała, że konsumenci zaczęli inaczej patrzeć na kwestie związane z ochroną środowiska. Spędzając więcej czasu w domu, można było np. zauważyć jak wiele produkujemy śmieci, a koszty energii czy wody wzrosły proporcjonalnie do zwiększonego zużycia.
- W ciągu ostatnich dwóch lat, każdy z nas mógł zauważyć ilość śmieci, które powstają w naszym codziennym życiu. Fundacja Nasza Ziemia od niemal 30 lat edukuje, jak można pomóc naszej planecie zmieniając swoje codzienne nawyki. Szczególnie istotne są tutaj dzieci i krzewienie w nich proekologicznych postaw, dlatego wspólnie z P&G oraz zespołem metodycznym stworzyliśmy dwa projekty, które w łatwy i przystępny dla uczniów sposób dostarczą wiedzy z zakresu ekologii. „Uczniowskie Ekonawyki” i „Czysta Ziemia” są realnym wsparciem dla nauczyli, materiałami, których potrzebowali i szukali.” – komentuje Beata Butwicka, prezes Fundacji Nasza Ziemia.
Materiały edukacyjne mogą służyć jako inspiracja do rozpoczęcia nowego, ekologicznego roku szkolnego. Aby jak najlepiej dopasować je do poziomu wiedzy i umiejętności uczniów, partnerzy stworzyli dwa projekty edukacyjne, oba wspierane przez doświadczony zespół metodyczny.
„Czysta Ziemia: Ekodetektywi na tropie domowych nawyków” to program skierowany do uczniów klas siódmych i ósmych, który zawiera materiały gotowe do wykorzystania przez nauczycieli na lekcjach. Głównym celem programu jest zwiększenie świadomości i uwrażliwienie uczniów na kwestie związane z pozostawianym śladem środowiskowym. Materiały edukacyjne zawierają całościowe scenariusze zajęć, karty pracy dla uczniów, jak również propozycje projektów specjalnych, do zrealizowania z uczniami. Stworzenie materiałów edukacyjnych było efektem wcześniejszych współprac ze szkołami oraz rozmów z gronem pedagogicznym, które od ponad 2 lat realizował koncern. Od czerwca 2019 roku odbywały się ekologiczne prelekcje prowadzone przez „zielonych” wolontariuszy firmy w szkołach podstawowych na warszawskim Targówku, w Aleksandrowie Łódzkim oraz w Łodzi, a także wspólne sprzątanie najbliższej okolicy szkół, w którym łącznie wzięło udział ponad 1800 uczniów.