Aktualizacja: 25.01.2025 07:26 Publikacja: 22.01.2022 14:44
Foto: Adobe Stock
Stal jest materiałem nieocenionym przy produkcji samochodów, mostów oraz w budownictwie. Stanowi jednak materiał wysokoemisyjny, a jej produkcja stanowi nawet 7 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla. Według danych organizacji Carbon Clean, na każdą tonę stali przypada ok. 1,85 tony dwutlenku węgla.
Szwedzcy naukowcy postanowili stworzyć materiał odpowiadający zaletom tradycyjnej stali, jednak znacznie bardziej przyjazny dla klimatu. W efekcie współpracy trzech firm powstał HYBRIT, materiał, który nie generuje emisji dwutlenku węgla, będący tak samo wytrzymały i wszechstronny jak stal.
Nowa analiza Instytutu Ekonomiki Energetycznej i Analizy Finansowej (IEEFA) ostrzega przed nadmiernym poleganiem na technologii wychwytywania i składowania dwutlenku węgla jako skutecznej metodzie redukcji emisji w Europie. Wśród problemów wymieniono m.in. ogromne koszty, sięgające nawet 140 mld euro oraz niewystarczającą liczbę czynnych projektów.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Choć z każdym rokiem w Europie liczba zainstalowanych pomp ciepła powinna rosnąć, ostatnie miesiące przyniosły drastyczny spadek ich sprzedaży. Jak do tego doszło?
Transformacja energetyczna, Gospodarka o Obiegu Zamkniętym oraz dekarbonizacja przemysłu – to główne zagadnienia, którymi chcą się zająć wspólnie Sieć Badawcza Łukasiewicz i Grupą Azoty.
Dekarbonizacja przemysłu chemicznego już się zaczęła. By osiągnąć na tym polu efekty, potrzeba jak najwięcej innowacji.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Dla osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. kluczowe będą zielone innowacje. Są to często rozwiązania wysokiego ryzyka o dużym wpływie. Dlatego też wspieranie innowacji w sektorze technologii środowiskowych wymaga zintegrowanego podejścia - od badań i rozwoju po wsparcie adaptacji rynkowej - aby w pełni wykazać potencjał tych rozwiązań i ograniczyć ryzyka związane z komercjalizacją. Podczas gdy obecne uwarunkowania polityczne i prawne potencjalnie sprzyjają wdrażaniu nowych, nawet przełomowych technologii środowiskowych, praktyka pokazuje, że jest inaczej. Na szczęście są na rynku dostępne narzędzia, które mogą to zmienić.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Kolejne rosyjskie surowce, objęte sankcjami, przestają się sprzedawać w Chinach. W minionym roku Chińczycy kupili o połowę mniej metali żelaznych z Rosji aniżeli rok wcześniej. Zapłacili za nie najmniej od pięciu lat. Rezygnują też z węgla, aluminium i zmniejszają import ropy.
Procter & Gamble dokonał przeglądu swojego łańcucha dostaw i zmienia dostawców stali wykorzystywanej do produkcji cienkich pasków stali nierdzewnej w popularnych maszynkach do golenia Gillette.
Odcięte sankcjami od rynków zagranicznych, co skutkowało gwałtownym spadkiem eksportu, rosyjskie zakłady metalurgiczne zaczęły drastycznie zmniejszać produkcję. Nie pomaga nawet rozgrzana do czerwoności machina wojenna Putina.
Koncerny metalurgiczne Rosji, które już borykają się z gwałtownym spadkiem eksportu w wyniku sankcji, otrzymały nowy cios. Turcja - jeden z głównych klientów hut oligarchów - wprowadza cła na rosyjskie wyroby stalowe.
Trzy dni przed końcem roku prezydent Joe Biden przedłużył o 2 lata zawieszenie amerykańskiego cła na stal i aluminium z Unii Europejskiej. Decyzja zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2024, umożliwi kontynuowanie w tym okresie negocjacji o ostatecznym rozwiązaniu problemu stworzonego przez Donalda Trumpa.
Największy japoński koncern przemysłowy Nippon Steel zamierza kupić US Steel za 15 mld dolarów. Związkowcy ostro protestują przeciwko transakcji, twierdząc, że legendarny amerykański koncern stalowy powinien zostać w krajowych rękach.
Statki przewożące wyroby ukraińskich firm metalurgicznych i kopalń przełamały blokadę morską Rosji. W świat popłynęła stal i koncentrat rudy żelaza. Firmy liczą, że to początek powrotu do regularnej żeglugi.
Na morzach i oceanach trwa akcja wyławiania wraków okrętów wojennych z czasów II wojny światowej. Gra idzie o bezcenną „czystą” stal. Dziś jej już nie ma.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas