Aktualizacja: 14.02.2025 06:02 Publikacja: 20.12.2021 17:25
Foto: Adobe Stock
W samej Europie jedynie przemysł kosmetyczny zużywa 5500 ton brokatu rocznie, przyczyniając się do zanieczyszczenia środowiska. Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali jego biodegradowalną alternatywę z miazgi owocowej, a odkrycie opisano na łamach czasopisma Nature.
„Zwykłe pigmenty, takie jak codzienny brokat, nie są produkowane w sposób zrównoważony” – mówi profesor Silvia Vignolini z Wydziału Chemii Uniwersytetu Cambridge. „Dostają się do gleby, oceanów i przyczyniają się do ogólnego poziomu zanieczyszczenia. Konsumenci zaczynają zdawać sobie sprawę, że chociaż brokat jest ładny, to jednocześnie szkodzi środowisku”.
Nowa analiza Instytutu Ekonomiki Energetycznej i Analizy Finansowej (IEEFA) ostrzega przed nadmiernym poleganiem na technologii wychwytywania i składowania dwutlenku węgla jako skutecznej metodzie redukcji emisji w Europie. Wśród problemów wymieniono m.in. ogromne koszty, sięgające nawet 140 mld euro oraz niewystarczającą liczbę czynnych projektów.
Choć z każdym rokiem w Europie liczba zainstalowanych pomp ciepła powinna rosnąć, ostatnie miesiące przyniosły drastyczny spadek ich sprzedaży. Jak do tego doszło?
Transformacja energetyczna, Gospodarka o Obiegu Zamkniętym oraz dekarbonizacja przemysłu – to główne zagadnienia, którymi chcą się zająć wspólnie Sieć Badawcza Łukasiewicz i Grupą Azoty.
Dekarbonizacja przemysłu chemicznego już się zaczęła. By osiągnąć na tym polu efekty, potrzeba jak najwięcej innowacji.
Dla osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. kluczowe będą zielone innowacje. Są to często rozwiązania wysokiego ryzyka o dużym wpływie. Dlatego też wspieranie innowacji w sektorze technologii środowiskowych wymaga zintegrowanego podejścia - od badań i rozwoju po wsparcie adaptacji rynkowej - aby w pełni wykazać potencjał tych rozwiązań i ograniczyć ryzyka związane z komercjalizacją. Podczas gdy obecne uwarunkowania polityczne i prawne potencjalnie sprzyjają wdrażaniu nowych, nawet przełomowych technologii środowiskowych, praktyka pokazuje, że jest inaczej. Na szczęście są na rynku dostępne narzędzia, które mogą to zmienić.
Brunello Cuccinelli, włoski przedsiębiorca nazywany „królem mody dla milionerów”, rusza z nowym biznesem. Tym razem chodzi jednak o pomysł spoza branży modowej.
Adidas ogłosił stworzenie nowej luksusowej linii o nazwie A-Type. To ma być całkowita nowość w ofercie niemieckiego giganta. Produkty tworzące premierową kolekcję A-Type powstały w warsztatach włoskich rzemieślników i wykonane zostały, jak zapewnia producent, z najlepszych materiałów.
Jackson Pollock był jednym z najsłynniejszych malarzy abstrakcyjnych XX wieku. Sam wielokrotnie podkreślał, że stara się unikać malowania konkretnych postaci, przedmiotów czy miejsc. Jednak zdaniem ekspertów – w rzeczywistości było inaczej, choć artysta mógł nie zdawać sobie z tego sprawy. Jak to możliwe?
Marki luksusowe mają coraz bardziej znaczącą pozycję na rynku towarów używanych. Polacy w ten sposób najchętniej kupują produkty z logo Gucci, Louis Vuitton oraz Max Mara.
Słynna marka Rolex w 2023 roku przejęła jedną ze znanych szwajcarskich marek zegarkowych. Teraz zapadła decyzja o jej zamknięciu – twierdzą szwajcarskie media. Chodzi o firmę liczącą 137 lat.
Capri Holdings, właściciel czołowych marek świata mody, zanotował duże straty w trzecim kwartale roku podatkowego 2024/2025. Prezes firmy przyznaje, że podjęto błędne decyzje, ale zapowiada odbudowę słynnych marek, które znalazły się w trudnym położeniu.
Amerykanie bez względu na opcję polityczną są dumni ze swojego państwa, obchodzą wszystkie święta narodowe na wesoło i… kochają swoją flagę – mówi Magdalena Campion, która od 10 lat mieszka w Ameryce. W Minnesocie na przedmieściach Minneapolis razem z mężem prowadzi dwie restauracje.
Oszczędzanie na paliwie podczas podróży staje się coraz ważniejsze dla kierowców planujących dłuższe trasy. Wysokie ceny benzyny i oleju napędowego skłaniają do poszukiwania skutecznych metod redukcji kosztów. Wdrożenie sprawdzonych technik pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, co będzie odczuwalne dla kieszeni.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas