Czy podróże samolotem mogą być przyjazne dla środowiska? Tom Grundy, dyrektor generalny HAV – firmy oferującej komercyjne sterowce – zapewnia, że to możliwe i porównuje je do „szybkiego promu”. Grundy podkreśla, że nie jest to produkt luksusowy, a „praktyczne rozwiązanie problemów związanych z kryzysem klimatycznym”.
Airlander 10 to gigantyczny brytyjski samolot hybrydowy, który zużywa niewielki ułamek paliwa konwencjonalnego samolotu dzięki technologii pozwalającej na utrzymanie samolotu w górze dzięki wyporowi helu i wykorzystaniu aerodynamicznej siły nośnej, generowanej przez wypukły kształt kadłuba oraz wektorowy ciąg silników umieszczonych w każdym z jego czterech rogów. Wstępny program testów w locie zakończył się w 2018 roku i od tego czasu firma udoskonalała swoje projekty. Mimo, że początkowo silniki Airlandera 10 będą napędzane benzyną, celem firmy jest osiągnięcie w pełni elektrycznego napędu w ciągu maksymalnie ośmiu lat, przy użyciu silników elektrycznych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.