Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 10:11 Publikacja: 26.05.2021 15:22
Foto: Fot: Airlander 10/ HAV
Czy podróże samolotem mogą być przyjazne dla środowiska? Tom Grundy, dyrektor generalny HAV – firmy oferującej komercyjne sterowce – zapewnia, że to możliwe i porównuje je do „szybkiego promu”. Grundy podkreśla, że nie jest to produkt luksusowy, a „praktyczne rozwiązanie problemów związanych z kryzysem klimatycznym”.
Airlander 10 to gigantyczny brytyjski samolot hybrydowy, który zużywa niewielki ułamek paliwa konwencjonalnego samolotu dzięki technologii pozwalającej na utrzymanie samolotu w górze dzięki wyporowi helu i wykorzystaniu aerodynamicznej siły nośnej, generowanej przez wypukły kształt kadłuba oraz wektorowy ciąg silników umieszczonych w każdym z jego czterech rogów. Wstępny program testów w locie zakończył się w 2018 roku i od tego czasu firma udoskonalała swoje projekty. Mimo, że początkowo silniki Airlandera 10 będą napędzane benzyną, celem firmy jest osiągnięcie w pełni elektrycznego napędu w ciągu maksymalnie ośmiu lat, przy użyciu silników elektrycznych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Nowa edycja programu Czyste Powietrze ma zwiększyć jego efektywność i transparentność. „Zapewniamy, że stanie si...
Nowa analiza Instytutu Ekonomiki Energetycznej i Analizy Finansowej (IEEFA) ostrzega przed nadmiernym poleganiem...
Choć z każdym rokiem w Europie liczba zainstalowanych pomp ciepła powinna rosnąć, ostatnie miesiące przyniosły d...
Transformacja energetyczna, Gospodarka o Obiegu Zamkniętym oraz dekarbonizacja przemysłu – to główne zagadnienia...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Dekarbonizacja przemysłu chemicznego już się zaczęła. By osiągnąć na tym polu efekty, potrzeba jak najwięcej inn...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas