Europa chce latać ekologicznie. Nadchodzą czasy biokerosenu

Pierwszy lot holenderskiego Boeinga 737 wykorzystującego syntetyczny kerosen udowadnia, że istnieje szansa na loty, które mniej obciążają środowisko. Jaka przyszłość czeka ekologiczne paliwa lotnicze?

Publikacja: 10.02.2021 16:17

Europa chce latać ekologicznie. Nadchodzą czasy biokerosenu

Foto: John McArthur/ Unsplash

22 stycznia z lotniska w Amsterdamie wystartował Boeing 737 holenderskich linii KLM – samolot, który zatankował jako paliwo mieszankę zwykłej lotniczej nafty z syntetycznym kerosenem. Pasażerowie dowiedzieli się o tym zanim wsiedli do samolotu.

— Kapitan Boeinga 737 też miał pełną informację — zapewnił prezes KLM, Pieter Elbers, podczas internetowej konferencji z Hagi, poświęconej ekologicznym paliwom lotniczym (SAF) i sponsorowanej przez Corę van Nieuwenhuizen, minister środowiska i zasobów wodnych Holandii. Wzięli w niej udział także ministrowie transportu Finlandii, Danii, Szwecji, Francji, Hiszpanii, Luksemburga, Łotwy oraz Niemiec, a także przedstawiciele biznesu, w tym lotnisk i organizacji pozarządowych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Zielone technologie
Rusza nowa odsłona programu Czyste Powietrze: Jak zmienią się zasady?
Zielone technologie
Drogo i nieefektywnie: krytyczny raport na temat technologii wychwytywania CO2
Zielone technologie
Spadek sprzedaży pomp ciepła. Za mało wsparcia dla inwestycji
Zielone technologie
Sieć Badawcza Łukasiewicz i Grupa Azoty nawiązują współpracę. „Ogromny atut”
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Zielone technologie
Zazielenianie branży chemicznej. Nowe produkty dla rozwiązania starych problemów