Aktualizacja: 20.05.2025 13:06 Publikacja: 19.12.2022 12:58
Foto: materiały prasowe
Astara zajmuje się przede wszystkim dystrybucją i subskrypcją w motoryzacji. Jest silna na rynku aut elektrycznych. Skąd pomysł, że warto byłoby zainteresować się rajdami samochodowymi, ale inaczej, niż wszyscy?
Jeden z kierowców, który zresztą jeździ teraz w zespole Astary przyszedł do mnie i powiedział: — Mam szalony pomysł. Chciałbym pojechać w Rajdzie Dakar. Ale nie tak zwyczajnie. Chodzi mi o to, żeby pojechać autem zeroemisyjnym. Pomyślałem wtedy, pomysł pewnie i dobry, ale trzeba jeszcze dowieść, że jest to rzeczywiście możliwe. Wynajęliśmy firmę, która zrobiła audyt, czy jest to w ogóle wykonalne. Bo wiadomo, że nie można było się porywać na pojechanie Dakaru autem elektrycznym, bo przecież na pustyni nie ma ładowarek. Ta sama firma miała też sprawdzić jak rzeczywiście będzie wyglądała ta zeroemisyjność. I okazało się, ze rzeczywiście jest to możliwe i to przy założeniu, że nie miało to być wyłącznie ciekawostką, ale na poważnie chcieliśmy się ścigać. Te rozmowy miały miejsce dwa lata temu. Zeszłoroczny występ Astary w Rajdzie Dakar był w 70. procentach zeroemisyjny. W 2023 będzie to już pełne 100 procent.
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukc...
Rezygnacja z samochodów z silnikami spalinowymi zapewne nie wystarczy, by zmniejszyć ilość zanieczyszczeń w mias...
Na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) wystartowało największe w naszym kraju badanie poświęcone...
Badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Communications Earth & Environment” dowodzi, że choć podróże prywat...
Pierwsza z dużych linii lotniczych rezygnuje z realizacji celu ograniczenia emisji CO2 do 2030 roku. Zdaniem sze...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas