Rajd Dakar. Szalony pomysł Hiszpanów

Nie można było się porywać na pojechanie Dakaru autem elektrycznym, bo przecież na pustyni nie ma ładowarek - mówi Jorge Navea Atirrasagasti, prezes Astara.

Publikacja: 19.12.2022 12:58

Rajd Dakar. Szalony pomysł Hiszpanów

Foto: materiały prasowe

Astara zajmuje się przede wszystkim dystrybucją i subskrypcją w motoryzacji. Jest silna na rynku aut elektrycznych. Skąd pomysł, że warto byłoby zainteresować się rajdami samochodowymi, ale inaczej, niż wszyscy?

Jeden z kierowców, który zresztą jeździ teraz w zespole Astary przyszedł do mnie i powiedział: — Mam szalony pomysł. Chciałbym pojechać w Rajdzie Dakar. Ale nie tak zwyczajnie. Chodzi mi o to, żeby pojechać autem zeroemisyjnym. Pomyślałem wtedy, pomysł pewnie i dobry, ale trzeba jeszcze dowieść, że jest to rzeczywiście możliwe. Wynajęliśmy firmę, która zrobiła audyt, czy jest to w ogóle wykonalne. Bo wiadomo, że nie można było się porywać na pojechanie Dakaru autem elektrycznym, bo przecież na pustyni nie ma ładowarek. Ta sama firma miała też sprawdzić jak rzeczywiście będzie wyglądała ta zeroemisyjność. I okazało się, ze rzeczywiście jest to możliwe i to przy założeniu, że nie miało to być wyłącznie ciekawostką, ale na poważnie chcieliśmy się ścigać. Te rozmowy miały miejsce dwa lata temu. Zeszłoroczny występ Astary w Rajdzie Dakar był w 70. procentach zeroemisyjny. W 2023 będzie to już pełne 100 procent.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Najbogatsi korzystają z samolotów jak z taksówek. Raport pokazuje skalę problemu
Transport
Pierwsze linie lotnicze rezygnują z celu klimatycznego. Przełomowa decyzja
Transport
Polacy chcą stref czystego transportu w swoich miastach. Zaskakujący wynik badań
Transport
Porażka w sądzie linii lotniczej KLM. Oskarżenia o „greenwashing” w reklamach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Greenpeace bierze się za branżę moto. Aktywiści żądają: dość tych SUV-ów