Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 16:52 Publikacja: 13.12.2021 19:30
Foto: Fot. Bloomberg
Po podpisaniu umowy z Phillips 66, która produkuje paliwa odnawialne z przetworzonego oleju spożywczego w rafinerii Humber w North Lincolnshire, British Airways stały się pierwszą linią wykorzystującą paliwo SAF. Paliwo już na początku 2022 roku ma być dostarczane za pomocą istniejącej już infrastruktury rurociągów, zasilającej bezpośrednio lotniska w Wielkiej Brytanii.
Umowa stanowi część planu przewoźnika aby osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto do 2050 roku. I choć paliwo SAF generuje emisje CO2 podczas lotów, to zmniejsza je w cyklu życia o ponad 80 proc. w porównaniu z konwencjonalnym paliwem lotniczym. British Airways zdecydowały się na zakup wystarczającej ilości zrównoważonego paliwa, aby zmniejszyć emisje CO2 w cyklu życia o prawie 100 000 ton. Jak wyjaśnia Phillips 66 w komunikacie prasowym, odpowiada to obsłudze 700 lotów o zerowej emisji CO2 netto z Londynu do Nowego Jorku samolotami Boeing 787.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Hałas generowany przez transport szkodzi zdrowiu bardziej niż bierne palenie czy kontakt z ołowiem – wynika z no...
Wprowadzenie podatku od biletów lotniczych mogłoby przynieść dodatkowe środki na walkę ze zmianami klimatu – wyn...
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukc...
Rezygnacja z samochodów z silnikami spalinowymi zapewne nie wystarczy, by zmniejszyć ilość zanieczyszczeń w mias...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) wystartowało największe w naszym kraju badanie poświęcone...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas