Podobnie e-napęd został zastosowany w pojazdach wypychających samoloty z miejsc postojowych na płycie lotniska. Zmiany dotyczą: – Alicante, Barcelony, Madrytu, Malagi, Majorki, Sewilli, Santiago, Walencji, Amsterdamu , Göteborgu-Landvetter i Oslo. Wszędzie tam napęd elektryczny będą miały także taśmy bagażowe, oraz schodki, którymi pasażerowie wchodzą i wychodzą z samolotu.
Czytaj więcej
Wg nowego raportu branża lotnicza rozpoczęła kampanię mającą na celu zakwestionowanie polityki unijnej w zakresie redukcji emisji. „To brednie” – odpowiadają władze europejskich przewoźników.
W Hiszpanii i Portugalii partnerem Ryanaira w bezemisyjnych przeładunkach ma być Azul Handling, który zainwestował w nowy sprzęt 7,3 mln euro. Na samych tylko hiszpańskich lotniskach z których operuje Ryanair oszczędności w emisji dwutlenku węgla sięgną 1000 ton rocznie.
Z kolei na amsterdamskim Schiphol, Göteborgu-Landvetter i Oslo Ryanair współpracuje z firmą handlingową Menzies Aviation. Tam również zastosowano do obsługi naziemnej pojazdy elektryczne. Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju Ryanair, Thomas Fowler, podkreśla, że wprowadzenie bezemisyjnych pojazdów na na 11 europejskich lotniskach jest ważnym krokiem na drodze Ryanaira do osiągnięcia zerowej emisji CO2 netto do 2050 roku.
- Zobowiązaliśmy się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r. i zmniejszenia emisji CO2 na pasażera/km o 10 proc. do 2030 r. Dlatego zainwestowaliśmy 22 mld USD w nowe samoloty, które pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa o około. 16 proc. na każdego pasażera. Możemy teraz oferować parkowanie i załadunek samolotów z zerową emisją w każdej z 11 lokalizacji, podczas gdy poprzednio standardowy postój emitował do 52 kg CO2 - powiedział Thomas Fowler.