Reklama

Nowa linia podziału w Europie dotyczy zmian klimatu. Eksperci biją na alarm

Nowy raport European State of the Climate, stworzony przez naukowców z unijnej usługi ds. zmian klimatu Copernicus (C3S) i Światowej Organizacji Meteorologicznej (WMO) wykazał skalę konsekwencji, jakie odczuwa Europa w związku z pogłębiającym się kryzysem klimatycznym, wywołanym działalnością człowieka.

Publikacja: 15.04.2025 17:01

W marcu 2025 roku powodzie ponownie nawiedziły Hiszpanię. Poprzednio kraj mierzył się z powodziami j

W marcu 2025 roku powodzie ponownie nawiedziły Hiszpanię. Poprzednio kraj mierzył się z powodziami jesienią 2024 roku.

Foto: Fran Berg / AFP

Jak potwierdziła najnowsza analiza European State of the Climate, Europa jest najszybciej ocieplającym się kontynentem na świecie i coraz bardziej dotkliwie odczuwa skutki zmian klimatu.

Ubiegły rok był najcieplejszym w historii Europy, a liczba dni z „silnym”, „bardzo silnym” i „ekstremalnym stresem cieplnym” na kontynencie była drugą najwyższą w historii. Rekordowo wysoka temperatura panowała również na powierzchni morza: dla całego regionu wynosiła 0,7°C powyżej średniej, a dla Morza Śródziemnego aż 1,2°C powyżej średniej.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Planeta
Polskie rzeki i jeziora pełne leków. Eksperci biją na alarm
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Planeta
Kontynent w ogniu. Ekstremalne zjawiska stają się nową rzeczywistością Europy
Planeta
Jakie było tegoroczne lato? Eksperci: Polska uniknęła losu wielu krajów Europy
Planeta
Pożary lasów w Europie. Eksperci: Padł historyczny rekord
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Planeta
Odbudowa warstwy ozonu powoduje ocieplenie klimatu? Eksperci uspokajają
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama