Reklama

Donald Trump spłaca dług z kampanii wyborczej. Te decyzje zmienią gospodarkę USA

Donald Trump w czasie swojej kampanii wyborczej nie ukrywał, że zamierza wspierać branżę paliw kopalnych. I od początku tej kadencji wywiązuje się ze swoich obietnic złożonych w zamian za wspieranie jego kandydatury.

Publikacja: 07.03.2025 15:09

Gabinet Owalny w Białym Domu. Pierwszy z lewej: Chris Wright, nowy amerykański sekretarz departament

Gabinet Owalny w Białym Domu. Pierwszy z lewej: Chris Wright, nowy amerykański sekretarz departamentu energii.

Foto: Samuel Corum/Sipa/Bloomberg

Bliskie relacje prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa z branżą paliw kopalnych są znane od dawna. Naftowi giganci hojnie wspierali jego kampanię wyborczą, a Trump zapewniał, że po objęciu urzędu prezydenta dołoży wszelkich starań, aby zapewnić branży jak najlepsze warunki rozwoju. Republikański kandydat na prezydenta zażyczył sobie wsparcia w wysokości miliarda dolarów, z czego otrzymał nieco mniej niż połowę. Jak oszacowała grupa Climate Power, od stycznia 2023 r. do listopada 2024 r. na darowizny polityczne, lobbing i reklamę w ramach kampanii Trumpa oraz wsparcia Partii Republikańskiej największe firmy naftowe przekazały łącznie 445 mln dol.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Planeta
Polskie rzeki i jeziora pełne leków. Eksperci biją na alarm
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Planeta
Kontynent w ogniu. Ekstremalne zjawiska stają się nową rzeczywistością Europy
Planeta
Jakie było tegoroczne lato? Eksperci: Polska uniknęła losu wielu krajów Europy
Planeta
Pożary lasów w Europie. Eksperci: Padł historyczny rekord
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Planeta
Odbudowa warstwy ozonu powoduje ocieplenie klimatu? Eksperci uspokajają
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama