Nieszczęśliwe owoce pomogą rozwiązać problem marnowania żywności? Ciekawe badanie

Naukowcy z niemieckich uniwersytetów odkryli, że wizerunek smutnego, samotnego banana nad koszykiem pojedynczych owoców sprawił, że konsumenci chętniej je kupowali.

Publikacja: 11.12.2024 18:45

Smutne banany chwytają konsumentów za serca skuteczniej niż te radosne.

Smutne banany

Smutne banany chwytają konsumentów za serca skuteczniej niż te radosne.

Foto: Adobe Stock

Marnowanie żywności jest jednym z największych wyzwań w kontekście ograniczania emisji gazów cieplarnianych. Według danych ONZ, każdego roku na etapie sprzedaży detalicznej marnuje się 131 milionów ton jedzenia. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez naukowców ze szwedzkiego Uniwersytetu w Karlstad, najczęściej wyrzucanymi owocami w supermarketach są banany – kupujemy je najchętniej w kiściach, a pojedyncze pomijamy. W efekcie to właśnie banany, spośród wszystkich warzyw i owoców, najbardziej wpływają na pogłębiający się kryzys klimatyczny.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Klimat i ludzie
Dezinformacja klimatyczna kwitnie. Na liście znane media i czołowi influencerzy
Klimat i ludzie
Badanie: Która płeć bardziej szkodzi klimatowi? Kluczowy okazał się styl życia
Klimat i ludzie
Czy papież Leon XIV będzie walczył o klimat? „Lider, którego potrzebujemy”
Klimat i ludzie
Turystyczny raj nałoży nowy podatek na turystów. Chodzi o ratowanie klimatu
Klimat i ludzie
Sto dni Donalda Trumpa w Białym Domu. Paliwa kopalne na pierwszym planie