Nieszczęśliwe owoce pomogą rozwiązać problem marnowania żywności? Ciekawe badanie

Naukowcy z niemieckich uniwersytetów odkryli, że wizerunek smutnego, samotnego banana nad koszykiem pojedynczych owoców sprawił, że konsumenci chętniej je kupowali.

Publikacja: 11.12.2024 18:45

Smutne banany chwytają konsumentów za serca skuteczniej niż te radosne.

Smutne banany

Smutne banany chwytają konsumentów za serca skuteczniej niż te radosne.

Foto: Adobe Stock

Marnowanie żywności jest jednym z największych wyzwań w kontekście ograniczania emisji gazów cieplarnianych. Według danych ONZ, każdego roku na etapie sprzedaży detalicznej marnuje się 131 milionów ton jedzenia. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez naukowców ze szwedzkiego Uniwersytetu w Karlstad, najczęściej wyrzucanymi owocami w supermarketach są banany – kupujemy je najchętniej w kiściach, a pojedyncze pomijamy. W efekcie to właśnie banany, spośród wszystkich warzyw i owoców, najbardziej wpływają na pogłębiający się kryzys klimatyczny.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Klimat i ludzie
Miliarder z USA pokryje koszt rezygnacji przez Trumpa z porozumień klimatycznych
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
Klimat i ludzie
Pożary w Kalifornii. Rośnie dezinformacja klimatyczna wokół przyczyn katastrofy
Klimat i ludzie
Najbogatsi wykorzystali już swój cały roczny „budżet węglowy”. Nowy raport Oxfam
Klimat i ludzie
Zbadano aktualne podejście Polaków do zmian klimatycznych. Widać istotną zmianę
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Klimat i ludzie
Hiszpania wprowadza „urlopy klimatyczne”. Inne kraje UE pójdą jej śladem?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego