Reklama

Nieszczęśliwe owoce pomogą rozwiązać problem marnowania żywności? Ciekawe badanie

Naukowcy z niemieckich uniwersytetów odkryli, że wizerunek smutnego, samotnego banana nad koszykiem pojedynczych owoców sprawił, że konsumenci chętniej je kupowali.

Publikacja: 11.12.2024 18:45

Smutne banany chwytają konsumentów za serca skuteczniej niż te radosne.

Smutne banany

Smutne banany chwytają konsumentów za serca skuteczniej niż te radosne.

Foto: Adobe Stock

Marnowanie żywności jest jednym z największych wyzwań w kontekście ograniczania emisji gazów cieplarnianych. Według danych ONZ, każdego roku na etapie sprzedaży detalicznej marnuje się 131 milionów ton jedzenia. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez naukowców ze szwedzkiego Uniwersytetu w Karlstad, najczęściej wyrzucanymi owocami w supermarketach są banany – kupujemy je najchętniej w kiściach, a pojedyncze pomijamy. W efekcie to właśnie banany, spośród wszystkich warzyw i owoców, najbardziej wpływają na pogłębiający się kryzys klimatyczny.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Klimat i ludzie
Dezinformacja klimatyczna w stylu Trumpa. Nie ma „katastrofy”, jest „wyzwanie”
Klimat i ludzie
Administracja Trumpa pozwana. Odpowie za kwestionowanie zmian klimatu
Klimat i ludzie
Walka ze zmianami klimatu: Europejski lider staje się hamulcowym. Efekt Trumpa?
Klimat i ludzie
Jak zmieniła się wieź ludzi z przyrodą przez ostatnie 220 lat? Wyniki badania
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Klimat i ludzie
Ubezpieczyciele liczą szkody z powodu zmian klimatu. To ma być rekordowy rok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama