Reklama

Szef ExxonMobil o zmianach klimatu: winni są konsumenci, nie chcą płacić więcej

Konsumenci nie chcą płacić za czystszą, choć droższą energię – powiedział dyrektor generalny ExxonMobil Corp., Darren Woods, w wywiadzie dla magazynu „Fortune”. Wypowiedź wywołała oburzenie ekspertów i aktywistów.

Publikacja: 08.03.2024 17:11

Darren Woods podczas szczytu klimatycznego COP28 w Dubaju w 2023 roku.

Darren Woods podczas szczytu klimatycznego COP28 w Dubaju w 2023 roku.

Foto: Hollie Adams; 2023 Bloomberg Finance LP

Kryzys klimatyczny jest w największym stopniu napędzany przez spalanie paliw kopalnych. Węgiel, ropa oraz gaz odpowiadają za ponad 75 proc. światowych emisji gazów cieplarnianych i niemal 90 proc. wszystkich emisji dwutlenku węgla.

W 2023 roku sekretarz generalny ONZ Antonio Guterres ostrzegał, że nie da się uniknąć najgorszych scenariuszy katastrofy klimatycznej bez niezwłocznej transformacji energetycznej. Szef ONZ podkreślił, że giganci branży paliw kopalnych są odpowiedzialni za pogłębiający się kryzys klimatyczny, inwestując w kolejne projekty węglowe, gazowe oraz naftowe, zamiast rozwijać czystą energię i wspierać przejście na niskoemisyjne źródła energii.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Klimat i ludzie
Administracja Trumpa ma „listę słów zakazanych”. Decyzja Departamentu Energii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Klimat i ludzie
Obchody 10-lecia Agendy 2030 w Akademii Leona Koźmińskiego. „Czas na działanie”
Klimat i ludzie
Światowy Dzień bez Samochodu. Jesteśmy liderem Europy, ale to nie powód do dumy
Klimat i ludzie
Naukowcy o mundialu w 2026 roku: ostatni taki turniej. Sport przegrywa z upałami
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Klimat i ludzie
Koniec świata koneserów. Rekordowe upały zmieniają rynek wina na świecie
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama