Użytkownicy Twittera potrzebują edukacji ekologicznej

Badanie przeprowadzone przez naukowców z Akademii Leona Koźmińskiego wykazało, że popularny termin zero waste jest dla użytkowników Twittera wciąż nie do końca zrozumiały.

Publikacja: 18.03.2023 14:31

Użytkownicy Twittera potrzebują edukacji ekologicznej

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z nowego badania, jedynie niewielki procent osób, które publikują treści na Twitterze, precyzyjnie używa hashtagu #ZeroWaste. Prof. Dariusz Jemielniak i Grzegorz Ganczewski z Akademii Leona Koźmińskiego przeanalizowali ponad 124 tysiące tweetów zawierających ten hashtag i doszli do wniosku, że autorzy publikacji zwykle pomijają najważniejsze aspekty tego ekologicznego podejścia. Tymczasem brak wiedzy w tym zakresie może prowadzić do spłycania samej idei.

– Niebezpieczne przemieszanie dobrych chęci z niewiedzą prowadzi do złych wyborów. Samo uczestnictwo ludzi w internetowych rozmowach i zainteresowanie ochroną środowiska jest pozytywnym przejawem. Niestety obserwujemy w tych dyskusjach brak wiedzy o tym, czym faktycznie jest ZeroWaste – stwierdza współautor analizy, Grzegorz Ganczewski.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Klimat i ludzie
Karol Nawrocki o węglu, Zielonym Ładzie i OZE. Jakie poglądy ma prezydent-elekt?
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Klimat i ludzie
Europa o krok od osiągnięcia celów klimatycznych. Zaskoczenie w Brukseli
Klimat i ludzie
Szczyt klimatyczny w ogniu krytyki. Wzrost cen o 9662 procent
Klimat i ludzie
Nierówne koszty kryzysu klimatycznego. „Szkodzą najmniej, cierpią najbardziej”
Klimat i ludzie
Dezinformacja klimatyczna kwitnie. Na liście znane media i czołowi influencerzy