Reklama

Użytkownicy Twittera potrzebują edukacji ekologicznej

Badanie przeprowadzone przez naukowców z Akademii Leona Koźmińskiego wykazało, że popularny termin zero waste jest dla użytkowników Twittera wciąż nie do końca zrozumiały.

Publikacja: 18.03.2023 14:31

Użytkownicy Twittera potrzebują edukacji ekologicznej

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z nowego badania, jedynie niewielki procent osób, które publikują treści na Twitterze, precyzyjnie używa hashtagu #ZeroWaste. Prof. Dariusz Jemielniak i Grzegorz Ganczewski z Akademii Leona Koźmińskiego przeanalizowali ponad 124 tysiące tweetów zawierających ten hashtag i doszli do wniosku, że autorzy publikacji zwykle pomijają najważniejsze aspekty tego ekologicznego podejścia. Tymczasem brak wiedzy w tym zakresie może prowadzić do spłycania samej idei.

– Niebezpieczne przemieszanie dobrych chęci z niewiedzą prowadzi do złych wyborów. Samo uczestnictwo ludzi w internetowych rozmowach i zainteresowanie ochroną środowiska jest pozytywnym przejawem. Niestety obserwujemy w tych dyskusjach brak wiedzy o tym, czym faktycznie jest ZeroWaste – stwierdza współautor analizy, Grzegorz Ganczewski.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Klimat i ludzie
Administracja Trumpa ma „listę słów zakazanych”. Decyzja Departamentu Energii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Klimat i ludzie
Obchody 10-lecia Agendy 2030 w Akademii Leona Koźmińskiego. „Czas na działanie”
Klimat i ludzie
Światowy Dzień bez Samochodu. Jesteśmy liderem Europy, ale to nie powód do dumy
Klimat i ludzie
Naukowcy o mundialu w 2026 roku: ostatni taki turniej. Sport przegrywa z upałami
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Klimat i ludzie
Koniec świata koneserów. Rekordowe upały zmieniają rynek wina na świecie
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama