Reklama

Kraje z najbardziej zrównoważonymi i najgorszymi konsumentami w Europie

Platforma fundraisingowa Savoo stworzyła ranking 30 najludniejszych krajów europejskich o najbardziej zrównoważonych nawykach zakupowych. Przyjrzała się również markom najchętniej kupowanych używanych ubrań.

Publikacja: 17.12.2022 15:30

Kraje z najbardziej zrównoważonymi i najgorszymi konsumentami w Europie

Foto: Adobe Stock

Autorzy rankingu w ocenie zrównoważonego rozwoju wzięli pod uwagę szereg czynników takich, jak wskaźniki recyklingu, ślad konsumpcyjny, liczbę pchlich targów oraz ilość odpadów wyprodukowanych przez każdy kraj w latach 2020-2021.

Niekwestionowanym zwycięzcą zestawienia została Finlandia, której konsumenci kierują się regułami najbardziej zgodnymi z zasadami zrównoważonego rozwoju. W Raporcie o Zrównoważonym Rozwoju Finlandia uzyskała 85,51 na 100 punktów, co zawdzięcza m.in. imponującym postępom, jakie poczyniła w ciągu ostatnich lat. Według raportu kraj zmniejszył swój ślad konsumpcyjny o 20,37 proc. w latach 2010-2020. Finlandia osiągnęła bardzo dobre wyniki w większości z 17 kryteriów zrównoważonego rozwoju, nieco gorzej wypadając jednak pod względem liczby sklepów z antykami i pchlich targów. Autorzy raportu podkreślają, że funkcjonowanie takich sklepów pozwala znacząco wydłużyć cykl życia tekstyliów i ograniczyć ilość, jaka trafia na wysypiska śmieci.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekotrendy
Biznes wcale nie ucieka od odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Ekotrendy
Producenci żywności: ROP to monopol i nowy podatek
Ekotrendy
System kaucyjny ruszył, nadchodzą zmiany
Ekotrendy
Zielona rewolucja w odpadach
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Partnera
Miliardy wyrzucane na śmietnik. Polska traci fortunę przez nieszczelny system, a rozwiązanie leży na stole
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama