Reklama

Koniec tanich lotów. Fit for 55 zmieni linie lotnicze

Dla przewoźników wdrożenie strategii wiąże się utratą ulg podatkowych od kosztów zakupu paliwa, koniecznością stosowania dodatków niepochodzących z paliw kopalnych i wyższymi rachunkami za emisje spalin – czyli wyższymi kosztami funkcjonowania.

Publikacja: 23.07.2021 12:44

Koniec tanich lotów. Fit for 55 zmieni linie lotnicze

Foto: NeONBRAND/ Unsplash

Po wprowadzeniu w życie pomysłów proponowanych w ramach Fit fot 55 największe wyzwanie czeka europejskich przewoźników niskokosztowych, których rejsy zaczynają się i kończą w Unii Europejskiej. Może i pozostaną one niskokosztowe, bo będą jeszcze bardziej oszczędzać na wszystkim, ale już nie będą tanie. W sytuacji, w której obecnie znajdują się linie lotnicze, nie ma mowy, aby mogły wziąć na siebie koszty tej transformacji. Część regulacji nie będzie zresztą dla nich nowością. Już dziś kupując bilet płacimy także opłatę paliwową – w przyszłości będzie ona po prostu dużo wyższa. Wcale nie jest wykluczone, że krótsze podróże po Europie staną się zupełnie nieopłacalne tak dla przewoźników, jak i dla pasażerów, którzy pojadą koleją. Do tego zresztą dąży Bruksela.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Zielone technologie
Rusza nowa odsłona programu Czyste Powietrze: Jak zmienią się zasady?
Zielone technologie
Drogo i nieefektywnie: krytyczny raport na temat technologii wychwytywania CO2
Zielone technologie
Spadek sprzedaży pomp ciepła. Za mało wsparcia dla inwestycji
Zielone technologie
Sieć Badawcza Łukasiewicz i Grupa Azoty nawiązują współpracę. „Ogromny atut”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Zielone technologie
Zazielenianie branży chemicznej. Nowe produkty dla rozwiązania starych problemów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama