Awantura o zwężanie ulic. Czego nie rozumie polski kierowca?

Badania pokazują, że podczas gdy w Europie emisje z transportu malały, w Polsce rosły nawet o 76%. Kierowcy z naszego kraju wciąż jednak czują się zaszczuwani, gdy władze miast próbują dogonić zachodnie trendy.

Publikacja: 26.05.2021 14:18

Awantura o zwężanie ulic. Czego nie rozumie polski kierowca?

Foto: Radek Kołakowski/ Wikimedia Commons

Więcej zieleni, więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów, mniejsze emisje pochodzące z transportu – taki plan przebudowy Alei Jerozolimskich przedstawił niedawno prezydent stolicy Rafał Trzaskowski, ogłaszając przetarg na zaprojektowanie nowego wyglądu ulicy.

Warszawa ma iść w ślad innych europejskich stolic, takich jak Sztokholm, Paryż czy Kopenhaga, dostosowujących się nie tylko do potrzeb osób zmotoryzowanych, ale też pozostałych mieszkańców miasta. Jak można się było spodziewać, pomysł spotkał się z krytyką kierowców, żądających utrzymania status quo.

Pozostało 83% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Najbogatsi korzystają z samolotów jak z taksówek. Raport pokazuje skalę problemu
Transport
Pierwsze linie lotnicze rezygnują z celu klimatycznego. Przełomowa decyzja
Transport
Polacy chcą stref czystego transportu w swoich miastach. Zaskakujący wynik badań
Transport
Porażka w sądzie linii lotniczej KLM. Oskarżenia o „greenwashing” w reklamach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Greenpeace bierze się za branżę moto. Aktywiści żądają: dość tych SUV-ów