Firmy paliwowe chcą, byś czuł się winny zmian klimatycznych

Gdy kryzys klimatyczny przyspieszał, firmy takie jak ExxonMobil inwestowały fortunę w strategie PR mające odwrócić uwagę od faktycznych przyczyn zjawiska.

Publikacja: 17.05.2021 10:53

Firmy paliwowe chcą, byś czuł się winny zmian klimatycznych

Foto: WClarke/ Wikimedia Commons

Firma ExxonMobil przez 40 lat podważała istnienie zmian klimatycznych, przed pierwsze 2 dekady skupiając się na negowaniu argumentów naukowców. A potem postanowiła przerzucić poczucie winy na konsumentów. „Konsumenci oszczędzający energię mogą zrobić prawdziwą różnicę” – ogłosiła firma w 2007 roku. Rok później w reklamie skierowanej do branży motoryzacyjnej, obłudnie przekonywała, że „ważne jest, abyśmy również ograniczyli emisję gazów cieplarnianych. Jednym ze sposobów jest poprawa wydajności pojazdów, którymi kierują ludzie ”. A wszystko to ze świadomością, że nieporównywalnie bardziej dotkliwe skutki dla środowiska wywiera działalność koncernów naftowych.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zielone technologie
Drogo i nieefektywnie: krytyczny raport na temat technologii wychwytywania CO2
Zielone technologie
Spadek sprzedaży pomp ciepła. Za mało wsparcia dla inwestycji
Zielone technologie
Sieć Badawcza Łukasiewicz i Grupa Azoty nawiązują współpracę. „Ogromny atut”
Zielone technologie
Zazielenianie branży chemicznej. Nowe produkty dla rozwiązania starych problemów
Zielone technologie
Inwestowanie w przyszłość: innowacyjne technologie kluczem do osiągnięcia celów środowiskowych
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10