Materiał reklamowy na zlecenie producenta napojów Coca-Cola
Zmiany, z którymi mierzą się producenci napojów, właściciele punktów sprzedaży, a także sami konsumenci, to kolejne kroki na drodze do gospodarki cyrkularnej, która pozwoli zamknąć obieg opakowań. Jej kolejne etapy celu wyznaczyła Unia Europejska w dyrektywie dotyczącej ograniczenia użycia produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Zmiany już za chwilę
Najnowsza inicjatywa wchodzi w życie już 1 lipca. Zgodnie ze wspomnianą już dyrektywą sprzedaż produktów w butelkach PET będzie dozwolona tylko wtedy, gdy nakrętka pozostanie przymocowana do opakowania.
Wiele osób zna już to rozwiązanie, bowiem liderzy rynku, w tym Coca-Cola HBC, wprowadzili je wcześniej, wyprzedzając regulacje. Na europejskich rynkach nowe opakowania napojów z portfolio Coca-Cola zaczęły pojawiać się już od maja 2021. W Polsce pierwsze butelki trafiły na półki we wrześniu 2023, stopniowo zastępując poprzednie zamknięcie. Od najbliższego poniedziałku wszystkie plastikowe butelki poniżej 3 litrów będą mogły być sprzedawane wyłącznie z takim zamknięciem.
Stałe przymocowanie nakrętek do opakowania to odpowiedź na znany od lat problem z ich zbiórką. W Polsce popularnością cieszyły się charytatywne akcje zbierania nakrętek, jednak choć były one wartościowe społecznie, nie miały szans rozwiązać problemu na szerszą, globalną skalę.