Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 08:54 Publikacja: 27.02.2024 16:55
„Celem Szwajcarii nie jest promowanie ani zablokowanie geoinżynierii słonecznej, lecz informowanie rządów – zwłaszcza w krajach rozwijających się – o tym, co się dzieje” – podkreśla Felix Wertli, ambasador Szwajcarii ds. klimatu.
Foto: Bmx22c Unsplash
Geoinżynieria słoneczna jest kontrowersyjną technologią mającą na celu między innymi ograniczenie konsekwencji zmian klimatycznych. Technologia ta zakłada, że wzrost średniej temperatury na świecie można zahamować, jeśli udałoby się zmniejszyć ilość światła słonecznego docierającego na Ziemię.
Zwolennicy takich rozwiązań twierdzą, że w ten sposób możemy zyskać więcej czasu na zmniejszenie emisji CO2 i zahamowanie globalnego ocieplenia. Przeciwnicy zaś zaznaczają, że tego typu rozwiązania mogą doprowadzić do nieoczekiwanych, i potencjalnie tragicznych skutków dla całej planety.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Trwają prace nad systemem rozszerzonej odpowiedzialności producenta, który ma zmienić obieg opakowań. Biznes kry...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Już w dniach 1–2 października Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach stanie się miejscem, w którym dynam...
Pociągnięcie do odpowiedzialności koncernów odpowiedzialnych za emisje gazów cieplarnianych graniczy z niemożliw...
Przez wiele lat Europa korzystała z darmowych danych, udostępnianych przez ośrodki naukowe USA. Odwrót Białego D...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Od 10 do 15 mld dolarów co roku mogłyby przynieść opłaty od emisji w sektorze transportu morskiego. Branża rozkw...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas