Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 18:33 Publikacja: 28.04.2022 07:31
Łódzka Kolej Aglomeracyjna to pierwszy przewoźnik w Polsce, który od początku br. kupuje energię pochodzącą z OZE
Foto: MirSiwy / shutterstock
Mimo gwałtownego rozwoju awiacji i transportu samochodowego w ostatnich dekadach sektor kolejowy to wciąż potęga. „Cały świat przecina milion kilometrów torów i pomimo tego, że w 2020 r. kompletnie zmieniły się uwarunkowania podróży, kolejami co roku odbywa się ponad 30 miliardów przejazdów pasażerskich” – podsumowują eksperci Lux Research, firmy badawczej z Bostonu.
„Ponad połowa tych przejazdów ma miejsce w Azji: głównie w Chinach, Indiach i Japonii – a za tym kontynentem podąża Europa, która odpowiada za czwartą część podróży. Do tego dodać należy transport towarów, o skali 9 mld ton rocznie. Biorąc pod uwagę zdolności transportowe tej branży na długie dystanse, koleje należy uznać za sektor kluczowy dla dekarbonizacji mobilności” – dodają.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Pociągnięcie do odpowiedzialności koncernów odpowiedzialnych za emisje gazów cieplarnianych graniczy z niemożliw...
Przez wiele lat Europa korzystała z darmowych danych, udostępnianych przez ośrodki naukowe USA. Odwrót Białego D...
Od 10 do 15 mld dolarów co roku mogłyby przynieść opłaty od emisji w sektorze transportu morskiego. Branża rozkw...
Brazylia, organizator tegorocznego szczytu klimatycznego COP30, nie radzi sobie z zatrzymaniem wycinki lasów Ama...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Wprowadzenie klas energetycznych będzie dla rynku nieruchomości impulsem, którego skutków nie jesteśmy w stanie...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas