Reklama

Badanie: szczyty klimatyczne faworyzują kraje bogate. „Biedni nie mają szans”

Wielkimi krokami zbliża się konferencja COP28 w Dubaju, na której światowi przywódcy mają pracować nad wspólną strategię w walce ze zmianami klimatu. Szwedzcy i brytyjscy naukowcy zwracają uwagę, że tego typu wydarzenia organizowane są w sposób niesprawiedliwy i faworyzujący wielkie, bogate kraje.

Publikacja: 27.11.2023 15:18

Sułtan Ahmed Al-Dżaber, prezydent tegorocznej konferencji COP28 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Sułtan Ahmed Al-Dżaber, prezydent tegorocznej konferencji COP28 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Foto: Ryan LIM / AFP

Globalne szczyty klimatyczne organizowane są od 1992 roku na mocy Ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych ds. Zmian Klimatu (UNFCCC), której celem jest dążenie do utrzymania temperatury na Ziemi na bezpiecznym dla ludzkości poziomie. Najwyższym organem konwencji jest Konferencja Stron (ang. Conference of Parties – COP), dokonująca regularnych przeglądów realizacji postawień UNFCCC.

Jej sesje – nazywane szczytami klimatycznymi ONZ – zwoływane są co roku. Już niebawem, 30 listopada, odbędzie się kolejna konferencja. Przedstawiciele 198 państw spotkają się w Dubaju, by dyskutować o tym, jak przeciwdziałać globalnemu ociepleniu.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Klimat
Jak dobrze wprowadzić ROP do polskiej gospodarki?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Klimat
Energy Days 2025 – energia przyszłości wypełni Śląsk
Klimat
CO2 jak odciski palców. Nowa technologia wskaże, które firmy nas trują
Klimat
Europa przestaje wierzyć Ameryce Trumpa. Zmiana w sprawie danych o klimacie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Klimat
„Sprawiedliwość klimatyczna” może dopaść branżę morską. W grę wchodzą miliardy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama