„Rzeczpospolita” była patronem medialnym wydarzenia
Za jego uczestnikami już czwarta, całoroczna edycja powołanego przez UNEP/GRID Warszawa programu „Climate Leadership” (www.climateleadership.pl). Utworzono go w 2019 r. i ciągle się rozwija, przyciągając nowych ekspertów ze sfer nauki i biznesu. Szczególnie cenne są kolejne firmy dołączające do programu, którego twórcami są Maria Andrzejewska, dyrektorka generalna UNEP/GRID-Warszawa, i prof. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego – bo to nie tylko rządy, ale też biznes, a może nawet przede wszystkim on musi być motorem napędowym zmian.
– Aktualnie program to 38 zobowiązań klimatycznych firm. Cieszy nas to, że wiele z nich jest z nami od początku jego istnienia. W tym roku dołączyło kolejnych kilka przedsiębiorstw, a także 20 nowych ekspertów, co łącznie daje nam prawie 200 osób dzielących się z nami swym doświadczeniem. W programie udział wzięło 3000 osób z 50 różnych organizacji. Odbyło się 150 spotkań eksperckich. „Climate Leadership” to wsparcie w wielu obszarach dotyczących zmian klimatu – mówiła Magdalena Jaśkiewicz, koordynatorka programu „Climate Leadership”. – Można dołączyć do nas w każdej chwili – zachęcała.
Przesłanie z ONZ
– Podczas ubiegłorocznego tygodnia klimatycznego w Nowym Jorku António Guterres, sekretarz generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych, wygłosił przemówienie, podczas którego padły emocjonalne słowa dotyczące stanu planety. Przesłanie jest takie, abyśmy w zakresie jej ochrony robili więcej i szybciej. Abyśmy wywierali większy wpływ na firmy i dlatego też dziś nie bez przyczyny gościmy w warszawskiej siedzibie Samsunga – mówiła Maria Andrzejewska.
– Dla biznesu sprawy klimatu są ważne, także dla nas. Samsung planuje osiągnąć zeroemisyjność do roku 2050. Można rzec, że to odległa przyszłość, ale pamiętajmy, iż to ogromna firma. W Polsce stawiamy na edukację w tym zakresie – mówił Adam Roś, wiceprezydent Samsung R&D Polska.