Zielony Netflix: serwis prezentuje plan na zerową emisję

Do osiągnięcia zakładanego celu Netflix będzie redukował liczbę lotów ekipy filmowej, częściej korzystał ze wsparcia lokalnych pracowników i dokona wymiany sprzętu na planach.

Publikacja: 01.04.2021 16:54

Zielony Netflix: serwis prezentuje plan na zerową emisję

Foto: Fot: Ajay Suresh/ Wikimedia Commons

Okazuje się, że ponad połowa emisji CO2 generowanych przez Netflix pochodzi z produkcji filmowej. Netflix chce osiągnąć zerową emisję netto do przyszłego roku – w tym celu dokonał krytycznej analizy swoich działań i przyjął ambitny plan Netflix Net Zero + Nature. Firma jest zdania, że cel osiągnięcia zerowej emisji CO2 netto jest wyższym standardem niż „neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla”, która nie wymaga redukcji emisji gazów cieplarnianych.

„W serwisie Netflix aspirujemy do zapewniania światu rozrywki, ale w tym celu potrzebujemy świata, który będzie się nadawać do zamieszkania” – napisała na stronie Netflixa dr Emma Stewart, specjalistka ds. zrównoważonego rozwoju.

Firma szacuje, że w ubiegłym roku jej ślad węglowy wyniósł 1, 13 miliona ton metrycznych, czyli niewiele mniej niż 1,31 miliona rok wcześniej (co wynikało głównie z opóźnienia produkcji w wyniku pandemii COVID-19). Mniej więcej połowa została wygenerowana przez produkcję filmów i seriali Netflix, w tym produkcji innych podmiotów tworzonych pod marką Netflix. Kolejne 45% pochodziło z operacji korporacyjnych i zakupionych towarów, a 5% zostało przypisanych dostawcom chmury internetowej, takim jak Amazon Web Services czy sieć dostarczania treści Open Connect Netflix.

Warto jednak pamiętać, że z szacunków Netflixa wyłączone są gazy cieplarniane generowane przez urządzenia, z których korzysta ponad 200 milionów członków na całym świecie w celu uzyskania dostępu do usługi, a także sprzęt używany przez dostawców usług internetowych do dostarczania treści przesyłanych strumieniowo.

Dr Stewart wyjaśniła, że dzieje się tak dlatego, że „dostawcy usług internetowych i producenci urządzeń mają operacyjną kontrolę nad projektowaniem i produkcją swoich urządzeń, więc najlepiej byłoby, gdybyśmy sami rozliczali te emisje”.

W najbliższym czasie Netflix zamierza skupić się na redukcji emisji dla produkcji filmowych i telewizyjnych poprzez praktyki, które – jak liczy – wpłyną na całą branżę. Niektóre z tych strategii obejmują wykorzystanie lokalnych załóg zamiast latania zespołami, używanie pojazdów elektrycznych zamiast gazowych czy zastąpienie oświetlenia żarówkami LED.

Podejście Netflix Net Zero + Nature obejmuje trzy etapy: redukcję emisji w myśl postanowień porozumienia paryskiego, jakim jest ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C, inwestowanie w projekty zapobiegające przedostawaniu się dwutlenku węgla do atmosfery oraz w takie, które opierają się na usuwaniu dwutlenek węgla. Firma chce zacząć od ochrony zagrożonych obszarów przyrodniczych, takich jak lasy tropikalne, z uwagi na ich kluczowe znaczenie dla osiągnięcia globalnych celów klimatycznych.

Okazuje się, że ponad połowa emisji CO2 generowanych przez Netflix pochodzi z produkcji filmowej. Netflix chce osiągnąć zerową emisję netto do przyszłego roku – w tym celu dokonał krytycznej analizy swoich działań i przyjął ambitny plan Netflix Net Zero + Nature. Firma jest zdania, że cel osiągnięcia zerowej emisji CO2 netto jest wyższym standardem niż „neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla”, która nie wymaga redukcji emisji gazów cieplarnianych.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał Promocyjny
Eksperckie rozmowy na szczycie i mocne słowa Rzecznika MŚP na śniadaniu prasowym – TOGETAIR 2024 trwa!
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Ekotrendy
Sondaż: Polacy chcą płacić więcej, by ratować klimat, ale stawiają jeden warunek
Ekotrendy
Wielkopolska nie chce węgla. Pierwsze polskie województwo w globalnej koalicji
Ekotrendy
Ranking najbardziej ekologicznych krajów Europy. Polska daleko od czołówki
Ekotrendy
Ekologiczne technologie wkraczają do polskiego ciepłownictwa. Czy zmienią tę branżę?