Reklama

Influencerzy: nowa broń firm paliwowych w walce o wizerunek

Shell i inni wydają na działania promocyjne miliardy dolarów. Nic dziwnego, że coraz większą uwagę poświęcają mediom społecznościowym i docieraniu do coraz młodszych odbiorców.

Publikacja: 18.06.2021 11:47

Influencerzy: nowa broń firm paliwowych w walce o wizerunek

Foto: Jakob Owens

Koncerny naftowe wiedziały o szkodach, jakie generują dla środowiska już pół wieku temu – wiemy o tym dziś dzięki kolejnym ujawnianym dokumentom. Mimo że szkodliwy wpływ paliw kopalnych na klimat jest niepodważalny, naftowi giganci nie poddają się i usiłują nadal kreować zrównoważony i świadomy ekologicznie wizerunek.

Serwis Earther odkrył, że Shell postawił na współpracę z influencerami na mediach społecznościowych i za pośrednictwem ich profili kontynuuje działania greenwashingowe. Phillips 66 od 2018 roku współpracował z influencerami w ramach kampanii o nazwie „Żyj w pełni”, sponsorował też szereg postów niezwiązanych bezpośrednio z kampanią, reklamy w social mediach chętnie sponsoruje również ExxonMobile, który przeprowadził w zeszłym roku kampanię z udziałem influencerów promującą aplikację SpeedPass.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ekotrendy
Energy Days z rekordowym zainteresowaniem
Ekotrendy
Energy Days: trwa rejestracja uczestników szczytu branży energetycznej
Ekotrendy
Katowice centrum debaty o klimacie i gospodarce
Ekotrendy
PRECOP: sprawiedliwa transformacja, zrównoważone finanse i odpowiedzialny biznes
Ekotrendy
Szczyt branży energetycznej
Reklama
Reklama