Reklama

Influencerzy: nowa broń firm paliwowych w walce o wizerunek

Shell i inni wydają na działania promocyjne miliardy dolarów. Nic dziwnego, że coraz większą uwagę poświęcają mediom społecznościowym i docieraniu do coraz młodszych odbiorców.

Publikacja: 18.06.2021 11:47

Influencerzy: nowa broń firm paliwowych w walce o wizerunek

Foto: Jakob Owens

Koncerny naftowe wiedziały o szkodach, jakie generują dla środowiska już pół wieku temu – wiemy o tym dziś dzięki kolejnym ujawnianym dokumentom. Mimo że szkodliwy wpływ paliw kopalnych na klimat jest niepodważalny, naftowi giganci nie poddają się i usiłują nadal kreować zrównoważony i świadomy ekologicznie wizerunek.

Serwis Earther odkrył, że Shell postawił na współpracę z influencerami na mediach społecznościowych i za pośrednictwem ich profili kontynuuje działania greenwashingowe. Phillips 66 od 2018 roku współpracował z influencerami w ramach kampanii o nazwie „Żyj w pełni”, sponsorował też szereg postów niezwiązanych bezpośrednio z kampanią, reklamy w social mediach chętnie sponsoruje również ExxonMobile, który przeprowadził w zeszłym roku kampanię z udziałem influencerów promującą aplikację SpeedPass.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekotrendy
System kaucyjny ruszył, nadchodzą zmiany
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Ekotrendy
Zielona rewolucja w odpadach
Materiał Partnera
Miliardy wyrzucane na śmietnik. Polska traci fortunę przez nieszczelny system, a rozwiązanie leży na stole
Ekotrendy
Mądry biznes jest biznesem opomiarowanym
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ekotrendy
Projekt przepisów o rozszerzonej odpowiedzialności niszczy rynek recyklingu
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama