To ma być lotnisko dla linii niskokosztowych i czarterowych. Port będzie skromny, ale solidny. Normalny biznes z szacunkiem dla pieniędzy – mówi Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin.
Takie działania, ze skutkiem natychmiastowym, podjęto wobec klubów sportowych Widzew Łódź i Unia Skierniewice oraz Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Spółka spodziewa się milionowych oszczędności.
Od początku 2025 r. wchodzą nowe, bardzo restrykcyjne regulacje emisji CAFE. Części producentów będzie trudno je spełnić. Małym autom miejskim grozi wyginięcie – mówi Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe.
Dzisiaj nie mielibyśmy problemu z przejęciem jakiegoś przewoźnika, ale w biznesie prywatnym szuka się czegoś, co można kupić tanio, a warte jest dużo – mówi Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny Enter Air.
Rada nadzorcza modlińskiego lotniska nie blokuje już inwestycji. Jest konkretny kalendarz i pomysły na finansowanie. Nie będzie to projekt rozdęty ambicjonalnie.
W całym 2024 r. do Polski zostanie sprowadzonych z zagranicy ok. 870–900 tys. używanych samochodów, w większości kilkunastoletnich, o trudnej do sprawdzenia historii.
Rośnie presja na szybką decyzję o budowie CPK, ale musimy ją zignorować. Potrzebujemy analiz, bez których budowa wielkiego lotniska utopi państwowe miliardy – piszą naukowcy w liście otwarty w sprawie CPK.
Pociągi z zachodu Polski nie docierały na czas do Warszawy. Doszło do awarii rozjazdu pod stolicą. Awarię usunięto o 9.15 i przywrócono normalny ruch kolejowy.
Bilety lotnicze w sezonie letnim zdrożeją mniej od przewidywań — uważa szef Ryanaira, Michael O'Leary. Jego ocena wywołała spadek cen akcji linii lotniczych.
Towarowy B767 firmy kurierskiej FedEx wylądował na lotnisku w Stambule bez goleni przedniego podwozia. Udało mu się pozostać na pasie. Boeing na razie nie skomentował zdarzenia.
Nie możemy otworzyć nowego lotniska za wcześnie, gdy Okęcie i Modlin wciąż będą miały niewykorzystaną, a uzyskaną dzięki nowym inwestycjom przepustowość – mówi Filip Czernicki, prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Urząd lotnictwa FAA uruchomił kolejne postępowanie wobec Boeinga, czy koncern wykonał nakazane inspekcje prawidłowości mocowań skrzydeł do kadłubów w B787 i czy dokumenty o tych inspekcjach nie zostały sfałszowane przez pracowników.
Flota LOT-u jeszcze tego lata powiększy się o kolejne trzy maszyny. Ich wybór nie jest zaskakujący - może wskazywać, w którym kierunku pójdzie rozwój floty polskiej linii.
Do 2027 r. grupa chce istotnie poprawić wyniki finansowe, do czego mają przyczynić się m.in. inwestycje w terminale morskie w Gdyni i Świnoujściu. Planuje też zwiększyć dywidendę.
Trend w Europie jest jasny, jeździ ona na EZT, ponieważ są tańsze operacyjnie. Producenci są obłożeni zamówieniami. Trzeba jak najszybciej i jak najsprawniej przeprowadzić przetargi – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Rosyjskim przewoźnikom coraz bardziej brakuje części zamiennych, ale też pilotów. Dziś po pół godzinie lotu samolot z Moskwy do Orenburga zawrócił i wylądował awaryjnie na lotnisku Szeremietiewo. Powodem było rozhermetyzowanie kabiny pilotów.