Coca-Cola w Polsce stawia na zrównoważony rozwój

Tylko w ciągu ostatniej dekady system spółek Coca-Cola zainwestował w kraju 1,3 mld złotych, przeznaczając je zarówno na rozbudowę i modernizację zakładów, jak też na projekty związane ze zrównoważonym rozwojem. Te ostatnie mają coraz większą wagę dla liderów rynkowych, którzy ESG traktują jako fundament działania.

Publikacja: 21.04.2023 09:00

W ramach ambicji „Świat bez odpadów” do 2030 roku Coca-Cola pomoże w zbieraniu i poddawaniu recyklin

W ramach ambicji „Świat bez odpadów” do 2030 roku Coca-Cola pomoże w zbieraniu i poddawaniu recyklingowi równowartości butelek i puszek wprowadzonych na rynek.

Foto: materiały prasowe

Materiał partnera: Coca-Cola HBC Polska

– Już od wielu lat, podejmując decyzje biznesowe, kierujemy się jasno zdefiniowaną misją Zrównoważonego Rozwoju 2025, w której stawiamy sobie konkretne cele do osiągnięcia i konsekwentnie je realizujemy. Efekty naszych działań każdego roku raportujemy i udostępniamy naszym konsumentom, klientom, partnerom biznesowym i interesariuszom. Skupiamy się na sześciu kluczowych obszarach, czyli redukcji emisji CO2 i osiągnięciu neutralności klimatycznej do 2040 roku, odpowiednim zarządzaniu zasobami wody, realizacji ambicji „Świata bez odpadów”, pozyskiwaniu surowców ze zrównoważonych źródeł, zwiększaniu oferty produktów o niskiej lub zerowej kaloryczności oraz wspieraniu rozwoju naszych ludzi i lokalnych społeczności – mówi Katarzyna Borucka, dyrektorka ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.

Zerowe emisje netto – czy to możliwe?

Dla systemu Coca-Cola w Polsce działania na rzecz zrównoważonego rozwoju nie są nowością. Do 2040 r. marka chce osiągnąć neutralność klimatyczną. By zrealizować tę ambicję, firmy planują kolejne inwestycje w zakresie całego łańcucha wartości, np. zmiany w zakresie projektowania opakowań, redukcja plastiku z opakowań zbiorczych i transportowych, systematyczne dostarczanie klientom niskoemisyjnych lodówek czy stopniowe przechodzenie na bardziej ekologiczne rozwiązania flotowe. W ostatniej dekadzie w Polsce i krajach bałtyckich system Coca-Cola zredukował swoje emisje netto aż o 44 proc.

Konkretne zmiany wprowadzane są również na poziomie zakładów. W fabryce Coca-Cola HBC w Staniątkach powstają tekturowe, łatwiejsze w recyklingu opakowania wielopaków puszek w technologii KeelClip, które zastąpiły folię. Z kolei zakład w Radzyminie wdrożył innowacje w kierunku zamykania obiegu wody – w swoich wieżach chłodniczych wykorzystuje tę pochodzącą z zakładowej oczyszczalni zamiast wody miejskiej, redukując w ten sposób jej wykorzystanie o prawie 40 proc. Wszystkie fabryki Coca-Cola HBC w regionie posiadają także ceniony na całym świecie certyfikat Alliance for Water Stewardship (AWS), świadczący o najwyższym standardzie zarządzania zasobami wodnymi. Zakłady zakupują energię elektryczną pochodzącą w 100 proc. z odnawialnych źródeł, a powstające tam opakowania plastikowe, poza tym, że w 100 proc. nadają się do recyklingu, zawierają coraz mniej tworzywa sztucznego. Od 2001 roku firma „odchudziła” je o 45 proc.

Lokalny dobry ślad

W ramach ambicji „Świat bez odpadów” do 2030 roku Coca-Cola pomoże w zbieraniu i poddawaniu recyklingowi równowartości butelek i puszek wprowadzonych na rynek. Aby osiągnąć ten cel, poza nieustanną pracą w zakresie projektowania opakowań marka podejmuje szereg prośrodowiskowych działań.

Jednym z nich był projekt „Czyste lasy” realizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Czysta Polska. W ubiegłym roku w akcje sprzątania zaangażowały się samorządy, lokalne społeczności oraz szkoły, dzięki czemu inicjatywa trwała w każdym mieście cały tydzień i zebrano ponad 3,5 tony śmieci.

Wolontariuszami działającymi na rzecz lokalnych społeczności i planety są także pracownicy systemu firm Coca-Cola HBC Polska. Teraz, przy okazji Dnia Ziemi, zaplanowane zostały kolejne akcje, takie jak „sprzątanie świata”, czy sesje edukacyjne poświęcone środowisku.

Konsekwentne wysiłki firmy na drodze do realizacji celów równoważonego rozwoju są zauważane i doceniane przez niezależnych ekspertów. W prestiżowym rankingu Dow Jones Sustainability Index w 2022 roku Coca-Cola HBC została uznana za najbardziej zrównoważoną firmę produkującą napoje na świecie, zyskując 93 na 100 możliwych punktów. W ten sposób już dwunasty rok z rzędu znalazła się wśród liderów w branży, a po raz szósty zajęła pierwsze miejsce. Co więcej, w klasyfikacji przyznawanej przez MSCI ESG marka uzyskała najwyższą ocenę “AAA”.

Materiał Partnera: Coca-Cola HBC Polska

Materiał partnera: Coca-Cola HBC Polska

– Już od wielu lat, podejmując decyzje biznesowe, kierujemy się jasno zdefiniowaną misją Zrównoważonego Rozwoju 2025, w której stawiamy sobie konkretne cele do osiągnięcia i konsekwentnie je realizujemy. Efekty naszych działań każdego roku raportujemy i udostępniamy naszym konsumentom, klientom, partnerom biznesowym i interesariuszom. Skupiamy się na sześciu kluczowych obszarach, czyli redukcji emisji CO2 i osiągnięciu neutralności klimatycznej do 2040 roku, odpowiednim zarządzaniu zasobami wody, realizacji ambicji „Świata bez odpadów”, pozyskiwaniu surowców ze zrównoważonych źródeł, zwiększaniu oferty produktów o niskiej lub zerowej kaloryczności oraz wspieraniu rozwoju naszych ludzi i lokalnych społeczności – mówi Katarzyna Borucka, dyrektorka ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.

Materiał partnera
Konferencja w Katowicach poprzedzi szczyt klimatyczny ONZ
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Walka o klimat
Walka z metanem będzie kosztowna
Walka o klimat
Wyzwaniem, z którym musimy się dziś zmierzyć, jest dekarbonizacja
Materiał partnera
Rynek faktoringu na cyfrowej fali
Walka o klimat
Pieniądze na bieżącą działalność
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej